Türkiye’de internet kullanıcılarının yüzde 73’ü sosyal medyayı bir haber kaynağı olarak görüyor ve kullanıyor. Haber kaynağı olarak kullanılan platformlar arasında, sırasıyla sosyal paylaşım siteleri, Facebook, Youtube, Twitter , Whatsapp ve Instagram yer aldı.
Türkiye haberlere ulaşmak için akıllı telefonları kullanıyor. Haberlere ulaşma oranında masaüstü ve dizüstü bilgisayarları geride bırakan akıllı telefonlar bir numaralı habere ulaşma kaynağı oldu. Türkiye’de online mecra kullanıcılarının yüzde 40’ı okudukları haberlere güvenirken bu oran gazetecileri güven oranını geride bıraktı. Bir yılı kapsayan incelemede, ulusal ve yerel yayınlarda en çok konuşulan sosyal medya uygulamaları şu şekilde oldu;
UYGULAMALAR | HABER ADETLERİ |
10363 | |
9954 | |
YOUTUBE | 8390 |
4850 | |
2624 |
Yorumlar