Pazarlama ve marka evreninin merakla beklediği MediaCat Lovemarks Ödülleri, bu yıl MediaCat ve Ipsos işbirliğiyle sekizinci kez gerçekleştirildi. Türkiye’nin gönülden bağlı olduğu markalar, ödüllerine Brand Week Istanbul sahnesinde kavuştu.
Ödül töreninden önce söz alan Ipsos ASI Genel Müdürü Yasemin Özen Gürel araştırmanın detaylarını katılımcılarla paylaşırken; MediaCat Genel Yayın Yönetmeni Pelin Özkan Lovemarks Araştırması’nın doğuş hikâyesini ve seneler için kategoriler içinde yaşanan değişimlere dair yaptığı tespitleri anlattı. Ödül töreninde de yer alan Ipsos Başkanı Vural Çakır ise markaların insanileşme sürecinden bahsetti ve değer transferinin artık markalar aracılığıyla yapıldığına dikkat çekti.
MediaCat Lovemarks Ödülleri 2015’in kazanan markaları ve ödülleri alan isimler şöyle:
- Arçelik beyaz eşya kategorisinin birincisi olduğu gibi ev elektroniği kategorisinde de birinciliği paylaştı. Arçelik’in ödülünü Arçelik Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Tülin Karabük aldı.
- BMW otomotiv kategorisinde en sevilen iki markadan biri oldu. BMW’nin ödülünü Borusan Otomotiv Kurumsal İletişim Müdürü Fatma Tüker aldı.
- Türkiye’nin en sevilen kredi kartı markası Bonus Card’ın ödülünü Garanti Ödeme Sistemleri Pazarlama ve Bireysel Kartlar Genel Müdür Yardımcısı Işıl Akdemir Evlioğlu aldı.
- Fast Food kategorisinin en sevilen markası olan Burger King’in ödülünü Burger King Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Seçil Kurdoğlu aldı.
- Bu yıl ilk kez sorgulanan mevye suyu kategorisinin birincisi Cappy oldu. Markanın ödülünü Cappy Üst Düzey Marka Yöneticisi Gözde Akyol Öztürk aldı.
- Türkiye’nin gönül payı en yüksek çay markası olan Çaykur’un ödülünü Çaytaş Pazarlama Dairesi Başkanı Hamdi Kutlu aldı.
- Uzun yıllardır Türkiye’nin en sevilen şampuan markası olmayı başaran Elidor ve bu yıl ilk kez sorgulanan deodorant kategorisinin “lovemark”ı Rexona’nın ödüllerini almak üzere Unilever Ev ve Kişisel Bakım Kategorilerinden Sorumlu Başkan Yardımcısı Şükrü Dinçer sahnedeydi.
- Türkiye’nin en sevilen ambalajlı su markası olan Erikli’nin ödülünü Nestlé Waters Türkiye Pazarlama Direktörü Tolga Ünvan aldı.
- Bu yıl ilk defa sorgulanan kategorilerden biri olan bulaşık deterjanı kategorisinin birincisi olan Fairy’nin ödülünü P&G Türkiye & Kafkaslar Pazarlama Direktörü Onur Yaprak aldı.
- Türkiye’nin en sevilen sabun markası olarak bu yıl 126’ncı yaşını kutlayan Hacı Şakir’in ödülünü Colgate Palmolive/Kişisel Bakım ve Ev Bakımı Kategorileri Kıdemli Pazarlama Müdürü İmge Birgil aldı.
- Online alışveriş sitesi kategorisinde kalplerdeki egemenliğini sürdüren Hepsi Burada’nın ödülünü Hepsiburada.com CMO’su Özgür Doğan aldı.
- Üç yıl aradan sonra yeniden sorgulanan TV kanalı kategorisinin birincisi Kanal D’nin ödülünü Kanal D Kurumsal İletişim Müdürü Burcu Eryılmaz aldı.
- Yıllardır olduğu gibi bu yıl da Lovemarks araştırmasının süpermarket kategorisi birincisi olan Migros’un ödülünü Migros Marka İletişimi ve CRM Direktörü Kına Demirel aldı.
- Türkiye’nin en sevilen kahve markası olan Nescafé’nin ödülünü Nestlé İçecekler Grubu Genel Müdürü İsmail Bütün aldı.
- Bu yıl cep telefonu kategorisinde birinci olan ve ev elektroniği kategorisinde birinciliği paylaşan Samsung’un ödülünü Samsung Pazarlama İletişimi Direktörü Meltem Ersöz aldı.
- Süt ve süt ürünleri kategorisinde Türkiye’nin en sevilen markası olan Sütaş’ın ödülünü Sütaş Pazarlama Başkanı Ergun Ermutlu aldı.
- Bu yıl ilk kez sorgulanan kategorilerden biri olan teknoloji marketlerinin birincisi olan Teknosa’nın ödülünü Teknosa Pazarlama Direktörü Ayşegül Bahçıvanoğlu aldı.
- GSM kategorisinin yedinci kez lovemark’ı seçilen Turkcell’in ödülünü Turkcell Marka Yönetimi ve İletişim Direktörü Bahar Uçanlar aldı.
- Türkiye’nin en sevilen bisküvi markası olan Ülker’in ödülünü almak üzere Ülker Bisküvi Pazarlama Direktörü Nihan Erdivan sahnedeydi.
- Otomotiv kategorisinde birinciliği paylaşan Volkswagen’in ödülünü Volkswagen Binek Araç Pazarlama Müdürü Çağrı Öztaş aldı.
Haber:Tuğba Dülger
Yorumlar