IAB Türkiye’nin verilerine göre, 2016’nın ilk yarısında programatik harcamaları bir önceki yıla göre yüzde 435 artış göstererek 164 milyon liraya ulaştı. Toplam dijital reklam yatırımlarında ise yüzde 20’lik artış görüldü.
MarketandMarkets raporuna göre, yapay zekâ pazarı 2015-2020 yıllarında yıllık yüzde 53,65’lik büyüme ile 2020 yılına kadar 5,05 milyar dolara ulaşacak. Bu ciddi büyümenin en önemli sebeplerinden biri ise yapay zekâ temelli reklamcılık ve medya endüstrisinde kendiliğinden öğrenen makinelerden oluşan zekânın alt kategorisi “makine öğrenim teknolojisi” olarak görülüyor. Tüketici davranışlarını belirleyerek satın alma alışkanlıklarını ölçmek için medya ve reklamcılık sektörünün yapay zekâ pazarının büyümesindeki en önemli pazar olması bekleniyor.
Yorumlar