Bağımsız araştırma şirketi Curiocity’nin rehberliğinde bu yıl ikincisi online olarak gerçekleştirilen Türkiye Kullanıcı Deneyimi (UX) Pazarı Araştırması, SHERPA, “Türkiye Kullanıcı Deneyimi (UX) Pazarı Araştırması”nın 2018 yılına dair rakamlarını açıkladı.
2018 yılının üçüncü çeyreğinde bilgi teknolojilerinden perakendeye finans sektöründen sigorta, otomotiv ve turizme kadar 13 farklı sektörde, 303 kurumsal firma arasında, ağırlıklı olarak C Level ve Ürün & Servis birim yöneticileriyle gerçekleştirilen kullanıcı deneyimi araştırmasına göre kurum için UX ekipleri yaygınlaşıyor.
Kurum için UX ekipleri yaygınlaşıyor
2017 yılına kıyasla, 2018 yılında kurumların dışarıdan hizmet alma oranları düşerken; UX süreçlerini kurum içindeki profesyonellerle yürütme oranları artmış durumda. Kurumların çoğu UX süreçlerini kurum içi UX ekibiyle (%33) yürütmekte. Kurumların, hizmetin tamamını dışarıdan alma oranları ise (%6) oldukça düşük.
UX’e dair farkındalık artıyor
2017 yılında kurum içindeki UX ekipleri çoğunlukla tasarım uzmanlarından oluşurken, 2018 yılında kullanıcı deneyimi uzmanlarının ekiplerin çoğunluğunu oluşturduğu görülüyor. Bu değişim, UX’in kurumların kültürlerinde yer etmeye başladığının bir göstergesi olarak kabul edilebilir.
Kurumların UX için ayırdığı bütçe artıyor
Bir önceki yıla kıyasla, kurumların çoğunun (%64) UX tasarımı ve ölçümleme için ayırdığı bütçeyi arttırdığı görülmekte.
UX için ayrılan bütçenin yetersiz olduğu düşünülüyor
Bir önceki seneye kıyasla UX için ayrılan bütçenin artmasına karşın, katılımcıların %50’si 2018 yılında bütçenin yeterli olmadığını düşünmekte.
Bütçe yetersizliğinin yerini, zaman ve alan bilgisi yetersizliği alıyor
2017 yılında bütçe yetersizliği kurumlar için en fazla öne çıkan problem iken, 2018’de kurumlar daha çok zaman ve alan bilgisi yetersizliğinden ötürü UX süreçlerinde problem yaşamakta.
Araştırmanın detaylı analizine buradan ulaşabilirsiniz.
SHERPA Kurucu Başkanı Yakup Bayrak, araştırma sonuçlarıyla ilgili “2017 yılında UX’e ayrılan bütçeler yetersizdi ve önemi konusunda da farkındalık düşüktü. Ancak, bu araştırma sonuçlarının bize gösterdiği gibi bu yıl UX yatırımlarının önemine çok daha fazla anlaşılmış durumda.” dedi.
Yorumlar