Marka analizleri yaparak influencer’ların performans verilerini sunan ve marka ve influencerlar’ın işbirliği yapmasını sağlayan CretorDen, Türkiye 2018 Influencer Marketing analizini yayınladı. Etkileşim, etkileşim oranı ve kümulatif etkileşim üzerinden influencer başarısına göre oluşturulan analiz, etki gücü skor sıralaması ve etkileşim oranına göre en başarılı influencer’ları öne çıkarıyor.
- Yayınlanan analize göre, markaların işbirliği için en çok tercih ettiği sosyal medya platformları arasında Instagram yüzde 65 oranıyla ilk sırada yer alıyor. İkinci sırada yüzde 30 ile YouTube yer alırken, üçüncü sırada Twitter görülüyor.
- 14 bin Influencer arasında etkileşim oranı en yüksek makro influencer’lara bakıldığında ise; @damlaaltun ilk sıraya yerleşirken listeyi, @tolgahancagla, @reynmen, @kkubra.kkus ve @melisfis takip ediyor.
- Etki gücü puanı en yüksek Influencer’ların başında ise @enesbatur geliyor. Batur’u, @reynmen takip ederken @enisarikan ve @damlaaltun aynı etki gücünü paylaşıyor.
- Etkileşim oranı en yüksek mikro influencer listesi ise; @mosyotaha, @yigitsanli13, @azunyanoozge, @kadir.canturk ve @uberkuloz olarak sıralanıyor.
- Hedef kitle baz alındığında, en yüksek kadın takipçi oranına sahip olan Influencerlar’ın ilk üçü; @melispalali, @cansudengey ve @selinbalarisi olarak öne çıkarken, en yüksek erkek takipçi oranına sahip ilk üç Influencer @doğankabak, @delimine ve @burcubakdur olarak öne çıkıyor.
Türkiye 2018 Influencer Marketing 2018 Analizi
(Görsele tıklayarak daha yüksek çözünürlüklü versiyonuna ulaşabilirsiniz.)
Yorumlar