Monitise ülkemizdeki m-alışveriş sitelerinin durumunu incelemek çeşitli kriterleri göz önünde bulundurarak dergimiz için bir araştırma yürüttü. Monitise’ın araştırma kapsamında kullandığı kıstaslardan bazıları şu şekilde sıralanabilir:
- E-perakendecilerin mobildeki durumu
- E-perakende uygulamalarının sunduğu kullanıcı tecrübelerinin değerlendirmesi
- E-perakende uygulamalarının kullanıcı arayüzlerinin değerlendirilmesi
- Bu uygulamaların temel yazılım kalite testi
Analizde yer alan 25 e-perakendeci Digital Age’in en iyi perakendeciler listesinden seçildi.
Yapılan değerlendirmeler sonucunda Türkiye e-perakende sektöründeki lider firmaların mobil alanda geride kaldığı gözlendi.
Metodoloji – Mobildeki durum
Aşağıdaki alt kategorileri analiz ederek, Türkiye’de e-ticaret sektörünün mobildeki genel durumunu ortaya çıkarmayı amaçladık.
- Mobil Uygulama & Mobile uyumlu internet sitelerin varlığı
Kaynak: Google Play, App Store
- iPad / Tablet uyumlu uygulamaların varlığı
Kaynak: Google Play, App Store
- Kullanıcıların Android / iPhone Uygulamalarına Verdikleri Değerlendirme Puanları
Kaynak: AppAnnie – Değerlendirmeler/ Tüm Versiyonlar / Tüm Zamanlar / Türkiye veya Tüm Diller
UI / UX değerlendirmesi
iOS ve Android uygulamalarının UI / UX değerlendirmesinden elde edilen toplam puana göre,
- Tüm kategoriler arasında en iyi performansı gösteren e-perakendeciler; Hepsiburada, Markafoni, Teknosa, N11.com ve Modanisa.
- E-ticaret kategorisi birincisi: HepsiBurada
- Pazar yeri kategorisi birincisi: N11.com((Sanal Pazar’ın uygulaması bulunmamaktadır)
- Elektronik kategorisi birincisi: Teknosa
- Moda ve Aksesuar kategorisi birincisi: Markafoni
- İlan kategorisi birincisi: Hürriyet Emlak
Sanal Pazar ile Gold’un iOS ve Android için mobil uygulaması bulunmuyor. Milliyetemlak’ın ise Android uygulaması yok.
Fotoğraf: Shutter Stock
Yorumlar