Evde akıllı yaşam teması ile 13-15 Şubat 2019 tarihleri arasında DORinsight online araştırma şirketi ile birlikte online olarak gerçekleştirdiğimiz araştırmaya; Türkiye temsili, ABC1C2DE sosyo-ekonomik segmente mensup çalışan 507 kişi katıldı. Araştırma kapsamında, katılımcılara ev ortamında kullandıkları teknolojiler ve akıllı cihazlar ile ilişkileri soruldu. Buna göre katılımcıların yüzde 36’sının evde akıllı ve teknolojik yaşam denilince aklına öncelikle “evde kullandıkları cihazları evin dışında uzaktan da yönetebilmek” ifadesi geliyor. Katılımcıların yüzde 35’i evde akıllı cihaz kullanmadığını dile getirirken, akıllı cihaz kullananların yüzde 44’ü akıllı TV kullandıklarını, yüzde 26’sı kombi, yüzde 25’i klima ve alarm-güvenlik sistemlerinde akıllı cihaz tercih ettiğini belirtti. Akıllı cihaz kullanmayan katılımcıların yüzde 66’sı fiyatların yüksek olması nedeniyle bunu gerçekleştiremediğini ifade etti.
Katılımcılara evlerinde kullandıkları cihazlardan öncelikle hangilerini yeni nesil akıllı cihazlarla değiştirmek istedikleri sorulduğunda ilk yanıt yüzde 40 oranla aydınlatma ürünleri ve çamaşır makinesi olurken, onu sırayla televizyon ve kombi (yüzde 38), güvenlik ve alarm sistemleri (yüzde 36), buzdolabı (yüzde 35) takip etti. Katılımcıların yüzde 28’i kullandıkları cihazları yakın zamanda akıllı bir versiyonu ile değiştirmeyeceklerini belirtirken, değiştirmeyi düşünen katılımcıların yüzde 23’ü televizyonunu, yüzde 17’si buzdolabı ve çamaşır makinesini değiştirmeyi planladıklarını söyledi. Cihazlarını akıllı versiyon ile değiştirmeyi planlayanların bu değişime ayırdıkları ortalama bütçe 2 bin 745 TL oldu. Katılımcıların yarısı evlerinde kullandıkları kombiyi yüzde 44’ü çamaşır makinesi ve klimayı, yüzde 43’ü aydınlatma ürünlerini uzaktan akıllı telefonlarıyla takip edebilmeyi istediklerini söyledi.
Tercih sebepleri; enerji tasarrufu ve kolaylık
Katılımcılara eviniz için satın aldığınız/alacağız akıllı ev teknolojileri kategorisinde marka tercihleri sorulduğunda katılımcıların ilk tercihi yüzde 24 oranla Samsung oldu. Onu sırayla Bosch (yüzde 23), Arçelik (yüzde 15), Siemens (yüzde 12), Vestel (yüzde 9), Philips (yüzde 6), Beko (yüzde 4), Miele, Electrolux ve Panasonic (yüzde 1) takip etti.
Katılımcıların yüzde 35’i enerji tasarrufu nedeniyle yüzde 17’si kullanım kolaylığı diğer bir yüzde 17’si uzaktan kumanda özelliği nedeniyle akıllı cihaz almayı düşünebileceklerini belirtti.
Tüketicinin akıllı ev teknolojilerinden beklentilerini aydınlatmadan beyaz eşyaya farklı endüstrilerden markalara sorduk.
Artık evdeki tüm cihazları birbirine bağlamak mümkün
Cenk Küçük, Signify Tüketici Kanalı Satış Müdürü
Yeni teknolojiler ile birlikte tabii ki tüketicilerin beklentileri de bu yönde değişiyor. Tüketiciler artık, ev aletlerinin ihtiyaçları anlayan, hayatı kolaylaştıran ve konfor sağlayan ürünler olmasını bekliyor. Signify olarak biz de bu içgörüden yola çıkarak ev için tasarladığımız akıllı aydınlatma ürünlerimiz ile konforun yanı sıra daha esnek ve sonradan kişiselleştirilebilecek çözümler sunuyoruz.
Sihirli kelimeler; hızlı ve pratik
Banu Arslanoba, Nespresso Pazarlama ve Perakende Müdürü
Özellikle ev tipi kahve tüketiminde gelişen teknolojik trendlere paralel olarak, kahve severler günün yoğun temposuna ayak uydurabilmek adına en iyi lezzeti en hızlı ve en pratik yöntem ile elde etmeyi istiyor. Biz de Nespresso olarak kahve severler için inovasyonu ürünlerimize entegre ediyoruz. 2012’de profesyonel tüketim için tasarladığımız bluetooth teknolojili Zenius kahve makinesi, 2013’te sunduğumuz dünyanın ilk dokunmatik kahve makinesi U modeli ve 2018’de lanse ettiğimiz dijital bilgilendirme ekranına sahip dünyanın ilk süt köpürtme cihazı bunlardan bazıları.
Tüketici yaşam kalitesini yükseltme peşinde
Ekin Sarfati, Siemens Pazarlama Müdürü
Tüketiciler, günlük koşuşturma içerisinde teknolojisiyle ve fonksiyonellikleriyle hayatı kolaylaştıracak, yaşam kalitelerini artıracak, daha esnek ve akışında yaşamaya imkan sunan akıllı ev aletlerine yöneliyorlar. Siemens’in sunduğu ev aletlerine uzaktan erişimi sağlayan Home Connect teknolojisi yeni bir deneyimin kapılarını açıyor. Bu akıllı teknoloji sayesinde kullanıcılar, buzdolabından bulaşık ve çamaşır makinesine, fırından kahve makinesine kadar ev aletlerinin fonksiyonlarına diledikleri yerden kolayca erişebiliyorlar.
En önemli kaynak zaman
Serdal Korkut Avcı, Arçelik Endüstriyel Tasarım Direktörü
Kullanıcılar için en önemli kaynak “zaman”. Biz de kullanıcıların gerçek anlamda temelde neye ihtiyaçlarının olduğunu öğrenmek için sürekli araştırmalar ve gözlemler yapıyoruz. Mesela sesli yönlendirilen, komut verilen ara yüzler yeni nesil etkileşim yöntemlerinden birisi. Ses ile ürünlerin kumanda edilmesi çok beklenen bir durum olmasına rağmen, hangi aşamalarda ses kullanıcının hayatını kolaylaştırıyor, hangi aşamalarda hedefine daha kısa ulaşıyor veya tam tersi işini uzatıyor? Bu detayları anlamaya çalışıp ürünlerimizin tasarımlarını bu doğrultuda planlıyoruz.
Beklentiler teknolojiyle paralel şekilde artıyor
Anker Türkiye ve Orta Asya Ülke Müdürü Cem Bodur
Gelişen iletişim teknolojileriyle birlikte evlerde kullanılan cihazlar hızla akıllanıyor. Uzun zaman alan rutin işler, teknoloji sayesinde problem olmaktan çıkıyor. Şehir yaşamının yoğun temposunda, uzun saatler boyunca çalışan insanlar, ev işine ayıracak vakit bulmakta güçlük çekiyor. İşte bu noktada da robot süpürge gibi hayatı kolaylaştıran ürünler devreye giriyor. Anker olarak biz Eufy RoboVac serisiyle birlikte ev kullanımına uygun, gerçekten tüketiciye fayda sağlayan bir robot süpürge ailesine imza attık.
Yorumlar