TikTok, pazarlama uzmanları için önemli veriler sunduğu What’s Next (Sırada Ne Var) Raporu’nun 2024 sonuçlarını paylaştı. Raporda 2024 yılında TikTok topluluğu tarafından benimsenecek ve dönüştürücü olacağı öngörülen “Yaratıcı Cesaret” kavramına odaklanılıyor.
Rapor, TikTok’ta başarılı olmanın, “Yaratıcı Cesaret”i günlük stratejilere entegre etmek anlamına geldiğini söylüyor. Rapora göre markaların sürekli olarak küresel anlamda merak uyandırmaları, geleneksel hikâye anlatımlarını tersine çevirmeleri ve kitleleriyle derin bağlar kurmaları bekleniyor.
TikTok Türkiye İş Birlikleri Yöneticisi Barış Aldanmaz rapora ilişkin değerlendirmesinde şunları söyledi: “Geçtiğimiz yıl, platformda ve bölgedeki yaratıcı ekosistemde gördüğümüz yetenekler sayesinde TikTok toplulukları, merak, hayal gücü, kırılganlık ve cesaretin bir karışımından beslenen geleneksel hikaye anlatımını yeniden tanımlıyor. Markalar için bu, yaratıcı cesareti benimsemek, derin topluluk bağları kurmak ve ilgili kitlelerle etkileşim sağlamak için büyük bir fırsat sunuyor.”
What’s Next raporunda trendlere yön veren üç önemli faktör şöyle sıralanıyor:
- Merak
- Hikaye Anlatıcılığı
- Güven
Rapor, TikTok’un “Zirvedeki Merak” trendini ön plana çıkararak, kullanıcıların platformu dünya, popüler kültür, trendler ve markalar hakkındaki merakları için kullandığını gösteriyor. Türkiye’deki kullanıcıların çoğunluğu, TikTok’un kendilerine ilham veren içerikler sunduğunu kabul ediyor. Bu durum markalar için toplulukların merak duygusunu uyandırmak üzere çeşitli, keyifli ve faydalı içerikler oluşturma fırsatına işaret ediyor.
Rapor ayrıca, TikTok’un kullanıcıları arasında popüler olan #delulu fenomenini vurgulayarak, toplulukların kendi gerçekliklerini yaratma ve paylaşma gücünü gösteriyor.
TikTok’un küresel araştırmasına göre bu yeni hikâye anlatıcılığı anlayışı, markalara izleyicileri çekmek ve reklamlarını daha etkili hale getirmek için güçlü bir araç sağlıyor. Rapora göre, merak uyandırmayı amaçlayan reklamlar, 1,4 kat daha uzun süre izleniyor. Türkiye’de ise kullanıcıların yüzde 80’i TikTok’un satın almak istedikleri şeyleri gösteren bir platform olduğunu belirtiyor, bu nedenle diğer platformlara göre TikTok’ta reklam görmeye daha açık olduklarını ifade ediyor.
Güven eksikliğinin arttığı bir dönemde, markaların TikTok’ta net bir marka güveni oluşturması ve topluluklarla derin bir bağ kurması önemli hale geliyor. Rapora göre Türkiye’deki kullanıcıların yüzde 42’si, TikTok’ta izledikleri reklamların ilgili ürün veya hizmetlere olan güvenlerini artırdığını belirtiyor. Kullanıcıların yüzde 80’i TikTok’ta reklamları diğer platformlara göre daha heyecan verici buluyor. TikTok’taki markalı içerikler kullanıcıların yüzde 76’sı için daha güvenilir bulunurken, yüzde 75’i için de diğer platformlara göre daha bilgilendirici bulunuyor. Ayrıca, Türkiye’deki TikTok kullanıcılarının yarısından fazlası (yüzde 64), platformda bir topluluk ve etkileşim hissi yaşamaktan hoşlandığını ifade ediyor.
Yorumlar