Teknoloji perakendecisi Teknosa, 2017 yılı finansal sonuçlarını düzenlediği basın toplantısında paylaştı. Sabancı Holding Perakende Grup Başkanı ve TeknoSA Yönetim Kurulu Başkanı Ata Köseoğlu, 2017 yılında toplam cirolarının 3,4 milyar lira olarak gerçekleştiğini, karlılıklarının ise 20 milyon liraya ulaştığını açıkladı.
Köseoğlu, yaptığı konuşmada, 2017 yılında karlılıklarının net 20 milyona ulaştığını belirterek, “2018 yılının da 2017 yılındaki gibi başarılarla geçeceğine inanıyorum. Teknosa’da insan kaynağı ve teknoloji odaklı yatırımlarımıza hız kesmeden devam edeceğiz. 2017 yılındaki yatırımımızı bu yıl ikiye katlayıp 60 milyon TL’ye çıkarıyoruz. Önümüzdeki yıllarda da sektörde öncü, oyun kurucu konumumuzu sürdürmeye kararlıyız.” dedi.
“Teknosa’da önceliğimiz ‘mükemmel müşteri deneyimi’ olacak”
Sektörün büyümesine en büyük katkıyı e-ticaret ve mobil ticaretin sağlayacağını kaydeden Köseoğlu şöyle devam etti: “ Online ticaretin yükselişi çoklu kanal modeline neden oldu. Günümüz teknolojisinde tüketiciler farklı kanallarda yolculuk yapıyor ve kendine özgü deneyimler yaşamak istiyor. Teknosa olarak bu yıl online ve offline tarafta atağa kalkıyoruz. Dijital dünyadaki gücümüz ve iş ortaklarımızla güçlü bir ekosisteme sahibiz. Müşterilerimize mükemmel deneyimi sunmak ve yeni müşteriler katmak istiyoruz. “ dedi.
“Beyaz eşya ÖTV indiriminin etkisiyle yüzde 21 büyüdü”
TeknoSA Genel Müdürü Bülent Gürcan da 2017 yılında daha iyi bir deneyim için yatırımlarını hızlandırdıklarını belirterek, geçen yıl 28 milyon lira seviyesinde yatırım yaptıklarını bildirdi.
2017 yılında ciroda yüzde 16 arttığı bilgisini veren Bülent Gürcan, pazara ilişkin olarak, “Akıllı telefonlar tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de hala büyümenin sürükleyicisi konumunda. 2017 yılında Türkiye’de akıllı telefonların hakim olduğu telekom kategorisi yüzde 19 büyürken, pazardan yüzde 42’lik bir pay aldı. Büyük beyaz eşya ÖTV indirimi etkisiyle yüzde 21, tüketici elektroniği ve küçük ev aletleri yüzde 11 büyüdü. Bilgi teknolojileri kategorisindeki satışlar ise uzun bir aradan sonra oyun özellikli ürünlere talep nedeniyle yılı yüzde 2,5 seviyesinde artış ile tamamladı” dedi.
2017 yılı toplam ciromuz 3,4 milyar TL olarak gerçekleşti. Karlılığımız ise 20 milyon TL’ye ulaştı. Online satış kanalımız teknosa.com, geçen yıla göre satışlarını yüzde 30 artırdı. Çoklu kanal stratejimizle beraber devamlı geliştirdiğimiz altyapımız sayesinde, online alışverişte internetten sipariş edip mağazadan teslim alan müşterilerimizin oranı yüzde 30’a ulaştı. Teknosa mobil aplikasyonundan gerçekleşen satışlarda da bu yıl yüzde 128’lik dikkat çekici bir artış sağladık. Geçen yıla göre, Teknosa’nın mobil platformdaki ziyaretçi sayısı 6 kat arttı.”
Gürcan, “Her çeyreğini karlılıkla geride bıraktığımız bir yıl oldu. Aynı mağazalarda yüzde 17 büyüme gerçekleştirdik. Online satış kanalımız teknosa.com, geçen yıla göre satışlarını yüzde 30 artırdı. Çoklu kanal stratejimizle beraber devamlı geliştirdiğimiz altyapımız sayesinde online alışverişte internetten sipariş edip mağazadan teslim alan müşterilerimizin oranı yüzde 30’a ulaştı. TeknoSA mobil uygulamasından gerçekleşen satışlarda da bu yıl yüzde 128’lik dikkat çekici bir artış sağladık. Geçen yıla göre TeknoSA’nın mobil platformdaki ziyaretçi sayısı 6 kat arttı.” ifadelerini kullandı.
Yorumlar