Teknopark İstanbul, girişimcilerin ve firmaların Türkiye’de ve global pazarlarda tanınması, satış – pazarlama alanında daha etkin olmaları amacıyla geliştirdiği yeni iş modeli Teknoloji Satış Sistemi’ni (TECHSAS) tanıttı.
Teknopark İstanbul Turgut Özal Etkinlik Merkezi’nde düzenlenen tanıtım toplantısında günümüzde girişimciliğin önündeki en büyük zorluklardan birinin satış pazarlama faaliyetleri olduğuna dikkat çeken Teknopark İstanbul Yönetim Kurulu Başkanı Prof. Dr. Metin Yerebakan, “Teknopark İstanbul olarak sadece girişimcilik, teknoloji üretimi ve Ar-Ge’ye odaklanmıyor, TECHSAS Modeli ile girişimcilerimizin pazarlama ve satış konularında yaşadıkları yalnızlığa çözüm olmayı hedefliyoruz” dedi.
Teknopark İstanbul Genel Müdürü M. Fatih Özsoy ise şu ifadeleri kullandı: “İstanbul’un en büyük teknoloji geliştirme bölgesi olan Teknopark İstanbul hem ülkemizin teknoloji odaklı kalkınmasında hem de Türkiye girişimcilik ekosisteminde büyük bir paya sahip. Teknopark İstanbul tarihinde kilometre taşlarından birini oluşturacak TECHSAS ile firmalarımızın satış pazarlama alanında daha etkin olmalarını sağlarken yurtdışı pazarlardaki görünürlüklerini ve ihracat potansiyellerini artırmalarını hedefliyoruz.”
TECHSAS Modeli nasıl işleyecek?
Teknopark İstanbul’un alt markası olarak tasarlanan Teknoloji Satış Sistemi (TECHSAS) Modeli’nde pazar taleplerine göre firmaların büyümesine katkı sağlayacak pazarlama – satış stratejileri geliştirilecek.
Yurtiçi ve Yurtdışı Pazarlama Direktörlüğü, Pazarlama, Operasyon Tedarik Zinciri, Finans ve Hukuk gibi birimlerin yer alacağı TECHSAS modelinde ürün satışı, lisans satışı ve yıllık bakım anlaşmaları ile gelir elde edilmesi hedefleniyor. Elde edilen gelir, Teknopark İstanbul’da bir fonda toplanacak ve yeni nesil girişimcilerin büyüme stratejileri için kullanılacak.
Yorumlar