“Stratejik tasarım” teriminden sizce ne anlamalıyız? Bilgi verebilir misiniz?
Stratejinin özü, nasıl ve nerede rekabet edeceğimize ilişkin bir plan geliştirmek. Geleneksel olarak strateji, geleneksel –çoğu zaman- tarihî verilere dayanılarak hazırlanır. Bu veriler arasında piyasa verileri, firma rekabet değerlendirmeleri ve teknoloji eğilimleri yer alıyor. Tasarımcılar ise kullanıcı ve tüketicilere bakarak neyi nasıl inşa edeceklerini karar vermeye çalışır. Aslında, stratejik tasarım bu iki yaklaşımın mutlu evliliği olarak değerlendirmek mümkün.
Türk müşteriniz var mı? Varsa, projeler hakkında bilgi verebilir misiniz?
Türkiye’de çok ilginç müşteri ve projelerimiz bulunuyor. Bu müşteriler arasında ağırlıklı olarak finansal sektörden. Bu sektör Türkiye’nin inovatif sektörlerinden ve büyümemizde önemli bir yerde görüyoruz. Bu büyümede hem Türkiye hem Kopenhag’daki yetenekli çalışanlarımızın payını teslim etmemiz gerekiyor.
Müşterilerinizin ihtiyaçlarına yaklaşımınız nedir? Metodolojiniz nedir?
Tasarım metodolojimiz, çevik prensiplere dayanıyor. Öncelikle bu bize, projeye dâhil olan bütün paydaşların maksimum görünürlüğü sağlamaları için prototiplerin hızlı şekilde oluşturulması test edilmesini sağlıyor. Bu sayede kavramsal zayıflıklar azaltılıp yeni fikirler hızlı şekilde entegre edilebiliyor. Mükemmel bir iş ortaya çıkarmak için bizim ve müşterilerimizin bilgi, yetenek ve yaratıcılıklarını bir araya getirerek yakın bir işbirliği içinde çalışmamız gerekiyor.
Şu aralar sektörünüzdeki en güncel eğilimler nelerdir?
Teknolojik gelişimin katlanarak arttığı günümüzde, yapay zekâ (AI)/öğrenen makineler ve nesnelerin interneti (IoT) gibi konularla da başa çıkmak gerekiyor. Bunlara AR/VR ve transhümanizm gibi noktaları da eklersiniz, ellerinizin dolu olduğunu göreceksiniz. Tahminime göre, teknolojideki gelişmeler stratejik tasarıma olan talebi artıracak. Talebin arzın önüne geçmesiyle de tasarım alanındaki yetenekleri elde etmek içinse hararetli bir rekabet ortaya çıkacak. Sektörümüzdeki en yeni eğilimin bu olacağını düşünüyorum.
Digital Age Summit’te konuşacağınız konular nelerdir? Kısaca bahsedebilir misiniz?
Tabii, hemen açıklayayım: Çevremizdeki değişim hızı arttıkça, sabit bir ürün ve hizmet inovasyonuna olan ihtiyaç derin insan içgörüleri tarafında artacak. İnsan içgörüleri giderek sürekli bir hale geliyor ve bu da, şirketler için de aynı şekilde rekabetçi gücün büyük kaynaklara ihtiyacı artırıyor. Digital Age Summit’te derin içgörülerle teknolojiyi nasıl insanî hale getireceğinizden bahsedeceğim. Bu şekilde de inovasyon sürecinde uzun dönemli sürdürülebilirliğe sahip olabileceksiniz.
Yorumlar