Tabletlere olan ilgili günden güne artarken, satışların yüzde 70’i teknoloji marketlerinde gerçekleştiriliyor. Satılan tablet sayısı Ocak ayında ayda 81 bini geçmiş olup; tablet satışlarının ise yüzde 55’ini 150-300 TL arasındaki tabletler oluşturuyor.
Hız, kolay kullanım ve taşınabilirlik gibi özellikleri ile son dönem tüketici elektroniğinin gözdesi haline gelen tabletlere olan ilgili günden güne artıyor. Tablet üreticisi 20’den fazla marka, 100’ü aşkın farklı modeli ile kıyasıya bir rekabet içinde bulunuyor. Fiyatları 150 TL’den başlayıp bin 500 TL’yi aşan tabletler, tüketicilere çok sayıda seçenek sunuyor.
Tablet kullanımının profesyonel yaşamdan eğitime kadar son derece geniş bir ölçekte yaygınlaştığına dikkat çeken Gold Teknoloji Marketleri Pazarlama Müdürü Kılınç Orhan Erdemir, satışların yüzde 70’inin teknoloji marketlerinde gerçekleştiğini belirtti.
2012 yılının ilk çeyreğinde teknoloji marketlerinde satılan tablet sayısının ayda yaklaşık 6 bin 500 adet olduğunu belirten Erdemir, “2013’ün Ocak ayına geldiğimize bu rakamın 81 bini geçtiğini görüyoruz. Bu, bir yılda 13 kat büyümeye işaret ediyor. Yeni teknolojilerin büyüme seyirlerinde bu tip rakamlar normal kabul edilse de tabletlerin bu derece büyümesinde en önemli etken kullanıcıların bu teknolojiyi çok çabuk kabul etmesi ve benimsemesi oldu” şeklinde konuştu.
Yorumlar