MediaMarkt Türkiye İcra Kurulu Başkanı Yenal Gökyıldırım, perakende sektörünün yararlanabileceği girişimlerin ödüllendirildiği Startup Challenge projesini ve şirketin dijitalleşme ve inovasyon hedeflerini anlattı. Girişimleri desteklemenin önemine değinen Gökyıldırım, Startup Challenge projesini önümüzdeki yıllarda geleneksel hale getirmek istediklerini belirtti.
Bize biraz Startup Challenge projesini anlatabilir misiniz?
MediaMarkt olarak 50 yılı aşkın tecrübemizle elektronik perakende sektöründe ilkleri hayata geçirme vizyonuyla faaliyetlerimize devam ediyoruz ve bu hedef doğrultusunda sektörümüze yön veren yenilikçi projeleri kazandırıyoruz. Bu anlayıştan yola çıkarak girişim ekosistemine katkı sağlamak için neler yapabiliriz diye bir planlama yaptık. Yaptığımız araştırmalar sonucunda ülkemizde perakende sektöründeki girişimler konusunda önemli bir potansiyel olduğunu gördük. MediaMarkt olarak bu potansiyeli ortaya çıkarmak ve sektörümüzün yararlanabileceği girişimleri ödüllendirmek için MediaMarkt Startup Challenge projesini hayata geçirdik.
Startup Challenge perakende sektörü için nasıl bir önem arz ediyor?
“Perakendeyi bilen girişimciler arıyoruz” diyerek başlattığımız projemizin önümüzdeki dönemde de hem perakende sektörüne hem de girişim ekosistemine önemli katkıları olacağını düşünüyoruz. MediaMarkt Startup Challenge ile perakende sektöründe fark yaratan ve sektörün gelişimine katkı sağlayan girişimleri bulmayı hedefliyoruz. Proje kapsamında perakende satış teknolojileri, satış sonrası teknolojileri ve kurumsal dijitalleşme süreçleri alanındaki en iyi girişimler sektör paydaşlarının iş süreçlerini kolaylaştırma amacıyla kendilerini gösterme fırsatı buluyor.
MediaMarkt olarak hızla gelişen startup kültürünün önemli destekçilerindensiniz. Bu motivasyonun altında yatan nedenlerden ve bu alandaki çalışmalarınızdan söz edebilir misiniz?
Avrupa’nın açık ara bir numaralı elektronik perakendecisi MediaMarkt olarak hayata geçirdiğimiz her uygulamada değer yaratma ve sektöre katkı sağlama kriterlerini göz önünde bulunduruyoruz. Girişim ekosistemine verdiğimiz desteği de sürdürülebilir kılmak için Challenge Day’de seçtiğimiz projelerin hem sektörün kullanabileceği hem de yurt dışında uygulama imkânı olabilecek projeler olmasını dikkate alıyoruz. Bu sene başlattığımız MediaMarkt Startup Challenge’ı önümüzdeki senelerde daha da geliştirerek başta perakende sektörü olmak üzere diğer sektörlerinde yararlanacağı bir platform haline getirmeyi hedefliyoruz.
MediaMarkt’ın gelecek döneme ilişkin dijitalleşme ve inovasyon hedefleri neler? Bu hedeflerde startup’larla işbirliğinin payı ne oranda olacak?
Teknolojinin gelişmesiyle birlikte perakende sektöründe çok kanallı satış stratejilerinin ön plana çıktığını görüyoruz. Biz de MediaMarkt olarak çok kanallı yapımızla müşterilerimize diledikleri zaman istedikleri noktadan alışveriş olanağı sunuyoruz. Mağazalarımızın yanı sıra cepten, bilgisayardan veya tabletten ulaşılabilen satış kanallarımızı çoğaltarak tüketicilerimize uçtan uca bir deneyim yaşatıyoruz. Tüm yatırımlarımızı ve planlarımızı bu vizyon doğrultusunda gerçekleştiriyoruz. Müşterilerimizin sadece akıllarındaki bir ürünü almaya geldikleri bir adres olmanın ötesine geçmeyi, onları tüm dijital gelişmelerden, yeni teknolojilerden, dünyadaki inovasyonlardan haberdar eden bir deneyim merkezi olmayı istiyoruz. Bu hedeflere ulaşmak için de girişimleri desteklemek ve onlarla işbirliği yapmanın önemli olduğunu düşünüyoruz. Bu düşünceden yola çıkarak başlattığımız Startup Challenge projemizi önümüzdeki yıllarda geleneksel hale getirip, bu konudaki öncü rolümüzü daha da güçlendirmek istiyoruz.
Yorumlar