Sosyal medya mecraları marka bilinirliği açısından son dönemin en popüler konuları arasında. Hedef kitlesiyle etkileşime geçip onların soru ve görüşlerine yanıt veren markalar olumlu bir algı yaratıyor. Sosyal medya mecraları, markaların sesinin doğru hedef kitleye en hızlı şekilde duyurulmasında etkin rol oynuyor. Bu nedenle markaların sosyal medya performanslarını analiz etmeleri ve aldıkları sonuçları iyi bir şekilde değerlendirerek bu mecralardaki stratejilerini belli kriterlere göre belirlemeleri büyük önem taşıyor.
“Instagram markalar için vazgeçilmez ortam”
Markalar hedef kitleyle sağlıklı bir iletişim kurabilmek adına sosyal mecralara yatırım yapmayı seçiyor. Bu yolla markalar, en doğru ve güvenilir bir biçimde ürünlerinin ve kendilerinin tanıtımını rahatça yapabiliyor. Sosyal mecraları doğru bir şekilde kullanan markaların bilinirliği ise hedef kitle gözünde her geçen gün biraz daha artıyor. Peki markalar bilinirliğini artırmak ve doğru hedef kitleyle buluşmak için en çok hangi sosyal mecrayı tercih ediyor?
Markaların en çok tercih ettiği sosyal mecrayı ve bu mecranın markaya kattığı değeri Sosyologger Kurucu Ortağı Levent Gözener açıklıyor:
“Şüphesiz iletişim devleri olarak Facebook ve Twitter bu konuda açık ara önde gitmekte fakat markaların bu çift yönlü ilişkiyi mümkün olduğunca aktif tutma istekleri onları sosyal medyayı oluşturan tüm platformlarda uygun stratejilerle olmaya itmekte. Facebook’ta yaş ortalamasının yükselmesi, Twitter’da da rafine söylem zorunluluğu markaları internetin en çok tüketilen içeriğini başarılı bir şekilde sunan ve genç kitlenin yoğun kullandığı Instagram’a yöneltmekte. Doğru bir strateji ile Instagram markalar için vazgeçilmez bir ortam olarak yerini daha da sağlamlaştıracak. Aynı zamanda henüz ülkemizde geniş kitleler tarafından etkinliği fark edilmemiş olsa da Pinterest satışa yönelik iletişim için markaların ilgi göstermesi gereken bir mecra.” ifadesini kullandı.
Yorumlar