Skip to main content

Digital Age Dergisinin 18 Ekim 2012’de düzenleyeceği, ‘Digital Age Summit 2012’ konferansına konuşmacı olarak katılacak ABD’de bestseller olan UnMarketing kitabının yazarı Scott Stratten’dan yeni bir kitap daha: Sosyal Medyada Yapılan Müthiş…

Digital Age Dergisinin 18 Ekim 2012’de düzenleyeceği, ‘Digital Age Summit 2012’ konferansına konuşmacı olarak katılacak ABD’de bestseller olan UnMarketing kitabının yazarı Scott Stratten’dan yeni bir kitap daha: Sosyal Medyada Yapılan Müthiş İşler / Sosyal Medyada Yapılan Vasat İşler
İsminden de anlaşılacağı üzere size aslında bir değil iki kitap takdim ediliyor. Önlü arkalı basılan bu kitabın bir tarafı işte başarılı olan çalışanlar ve yöneticilerin günümüzün en etkili medyalarından sosyal medya aracılığıyla ortaya çıkardıkları Müthiş İşler; diğer tarafında ise, sosyal medyayı yanlış, etkisiz ve gereksiz zamanlarda kullanan çalışan ve yöneticilerin ortaya çıkardıkları Vasat hatta zaman zaman Felaket İşler anlatılıyor.
Scott Stratten’ın UnMarketing adlı interaktif İnternet sitesine gönderilen birbirinden farklı ‘iyi’ ve ‘kötü’ gerçek hikâyelerin de yer verildiği kitapta yazar bu hikâyeler ışığında, okuyucularına bazı işlerin nasıl müthiş hale getirildiğini gösteriyor. 
Büyük iş modelleri ya da pazarlama hilelerini bir kenara bırakan yazar; küçük davranış modelleriyle olumlu yönde hareket eden, tepki veren, müşterisinin sorununa çözüm arayan markaların ortaya çıkardığı müthişlikleri ya da tam tersi davranarak ortaya çıkardıkları vasatlıkları, esprili üslubu ve rahat anlatımıyla aktarıyor okuyucularına.
“İster bir pizza satıcısı olun ister dünya çapında bir rock yıldızı ya da uluslar arası bir şirketin CEO’su, önemli olan açık bir pencerenin olmasıdır. Çünkü dışarıya yalnızca o pencerelerle açılabilir ve gerçeği görebilirsiniz.” (Scott Stratten )
Scott Stratten; viral, sosyal ve otantik pazarlama kurallarını kullanan UnMarketing adlı sitenin yöneticisi. Siteden önce PepsiCo, Adobe, Red Cross, Saks Fifth Avenue gibi çok uluslu şirketlerde yöneticilik yaptı. 
Yönetici olduğu şirketlerde de sosyal medya, ilişkisel ve viral pazarlama kanallarını kullanan Stratten, Forbes.com haber sitesince, ‘sosyal medya gurusu’ olarak adlandırıldı. Ayrıca, CNN.com, Wall Street Journal, USA Today ve Fast Company gibi dev medya şirketlerinin haber sitelerine danışmanlık hizmeti veriyor ve bu kanallar aracılığıyla okurlarıyla buluşuyor. 
Yayınladığı makale ve kitaplarının ana teması, viral iletişim yolları ve sosyal medya aracılığıyla iş hayatının nasıl başarılı bir şekilde birleştirilebileceği ve marka temsilcilerinin bu yolları işlerinde nasıl aktif ve verimli kullanabileceği üzerine.