Hashtag’ler tüketicilerin markalar, promosyonlar ve etkinlikler hakkında sosyal medyada dönen konuşmalardan haberdar olmalarına yardımcı oluyor. Aynı zamanda markaların sosyal medyada yaptıkları promosyonların performansını takip etmesini sağlıyor.
Hashtag’lerle kampanya performansı takibi ve hedef kitle belirlemesi yapmak kolaylaşıyor. Birçok işletmenin #food ya da #chocolate gibi herkes tarafından kullanılabilecek genel hashtagleri kullandığını görmüşsünüzdür. Bu gibi hashtag’ler sizi büyük bir konuşmanın parçası yapacak olsa da bu kadar genel hashtag’ler kullanmak zaman kaybı da sayılabilir. Twitter’da her dakika içinde #chocalate geçen kaç tweet atıldığını düşünebiliyor musunuz? Öyle bir hashtag’i yönetmeye çalışmak kâbus olur. Haftalarca içinde chocolate hashtag’i geçen hangi tweetlerin sizden bahsettiğini bulmak için uğraşmanız gerekir.
Bu nedenle kampanyanıza uygun, belirleyici ve benzersiz bir hashtag bulmak için çaba göstermeye değer. Bu kampanyaların iyi bir örneğini Subway #januANY hashtag’ini kullandığı kampanyasıyla yaptı. Bu hashtagin en önemli iki özelliği kolayca takip edilebilir ve kolayca hatırlanabilir olmasıydı.
Hashtag seçerken Subway örneğini dikkate alabilirsiniz. İyi bir hashtag hatırlanabilir ve benzersiz olmanın yanında kampanyanın içeriğiyle de uyum içinde olmalıdır. Seçtiğiniz doğru hashtagi takip ederek kampanyanıza kaç insanın katıldığını ve etkileşimin ne boyutta olduğunu görebilirsiniz.
Peki, sosyal medyada insanların hashtag’inizi kullanarak ne gibi paylaşımlar yaptığını nasıl takip edeceksiniz? Şimdi bahsedeceğimiz 5 araç hashtag’inizin takibini ve kullanım analizini yapmayı kolaylaştıracak.
#1: RebelMouse: Kampanyanıza web sitenizde yer verin
Kampanyanızı birçok platformu kullanarak yapıyorsanız RebelMouse sizin için biçilmiş kaftan olabilir.
RebelMouse sosyal medyada hashtaginiz kullanılarak dönen konuşmaların yanında, entegre Google analitikleri, sosyal paylaşım, RSS bildirimi ve içerik yönetimi de sunuyor.
Tüm bunların yanında sunduğu kişiye göre düzenlenebilen domain ve CSS kapasitesiyle RebelMouse’u kendi web sitenize yerleştirebilir, sosyal hikâye anlatımınızı sürdürmek için bir durağa daha sahip olabilirsiniz.
RebelMouse sosyal medya faaliyetlerinizin baş sayfası olabilir
Burger King’in #SATISFRIED kampanyasında RebelMouse ile satisfried hashtagi kullanılarak paylaşılan Instagram fotoğrafları web sitesine aktarıldı. İnsanların hashtag’i kullanarak paylaşımlar yapması arkadaşlarının görmesi için de sosyal kanıt oluşturdu ve Burger King’in çok daha geniş bir kitleye ulaşmasını sağladı.
#2: Tagboard: Tüm konuşmalardan haberdar olun
Tagboard hashtag kullanılarak yapılan tüm faaliyetleri görmeniz için yazı, video ve resimleri bir araya getirerek size sunuyor. Hashtag etrafında dönen konuşmaları Facebook, Twitter, Instagram, Google+ ve Vine’dan toplayarak kullanıcı dostu bir arayüzde karşınıza getiriyor.
Tagboard farklı platformlarda hashtag etrafında dönen tüm konuşmaları izlemenizi sağlıyor
Audi markası Super Bowl sırasında yayınladıkları reklam filminin hashtag’i #Bravery’nin Facebook, Twitter ve Instagram’daki etkinliğini toplu olarak takip edebilmek için Tagboard’dan yararlandı.
#3: Talkwalker: Hashtagli kampanyaları analiz edin
Talkwalker bir hashtag takip programından daha fazlasını vaad ediyor. Size hashtag etrafından dönen konuşmaları takip etmek ve onlara dahil olarak etkileşimi artırmaktan fazlasını yapma şansı veriyor.
Talkwalker ile önemli demografiklere ulaşabilirsiniz
Talkwalker hem rakipleriniz hem de sizin hashtag’leriniz kadınların mı erkeklerin mi daha çok ilgisini çekti, en çok hangi coğrafyalarda kullanıldı gibi analizlere ulaşmanızı da sağlıyor.
Talkwalker sayesinde ulaştığınız tüm bilgileri kolayca filtreleyip analiz ederek çizelgeler oluşturabilirsiniz. Ulaştığınız detaylı sonuçları Excel, PowerPoint ve Word ‘e çekebilir, böylece analiz sonuçlarını daha kolay şekilde sunabilirsiniz.
#4: Bundle Post: Hashtagler için içerik yönetimi yapın
Bundle Post hashtag kampanyaları için içerik oluşturmanızı, düzenlemenizi ve programlamanızı sağlar. Hootsuite, HubSpot ve Buffer gibi sistemlerle entegre çalışabilir.
Bundle Post sizin için otomatik hashtag’leri buluyor
Bu aracın bir başka çok önemli özelliği de içeriğinizin içine yerleştirdiğiniz popüler anahtar kelimeleri tanıması ve bu kelimelerin yerine hashtag’leri otomatik olarak yerleştirmesi. Bundle Feed isimli özelliği kullanarak bu anahtar kelimeleri yazdığınızda sosyal medyada hashtaglerinizle ilgili olan içeriği bulup karşınıza getirir.
#5: RiteTag: Mükemmel Hashtagi bulun
RiteTag Twitter, Facebook ve Google+’da yapacağınız gönderiler için en elverişli ve uygun hashtag’leri belirliyor, onları analiz ederek uygun hashtaglerden oluşan bir hashtag kütüphanesi oluşturabiliyorsunuz.
RiteTag, gönderiminiz için uygun hashtag’leri belirliyor
RiteTag, gönderileri yayınlamanızı kolaylaştıracak bir eklentiye de sahip. Bu eklentiyi web tarayıcınıza ekleyerek nerede olursanız olun hashtag’lerinizle ilgili gerekli düzenlemeleri yapabilirsiniz.
Sadece Twitter’da kullanılabilecek araçlar
Tweet Binder ve Twubs Twitter’da dönen konuşmaların analiği ve filtreleme konusunda size güvenilir biçimde yardımcı olabilir. Tweet Binder’ı kullanarak istediğiniz hashtag’le ilgili Twitter’da dönen konuşmalara, resimlere, retweetlere, alakalı linklere ulaşabilirsiniz. Ulaştığınız sonuçları katkıda bulunanlar, etkileyenler gibi medya filtreleri kullanarak kategorize edebilirsiniz.
Twubs ise Twitter konuşmalarının canlı akışını gösteren bir araç. Twitter’dan da gerçek zamanlı olmasıyla ünlü. Hashtag etrafında dönen konuşma size fazla hızlı gelirse Pause’a basıp durdurabilirsiniz.
Google+’dan Facebook’a Pinterest’ten LinkedIn’e hashtag’ler bugünlerde her yerde. Markalar doğru araçları kullanırsa hashtagler daha iyi sosyal medya kampanyaları yaratmalarına yardımcı olabilir.
Yazıda bahsettiğimiz beş araçla sosyal networklerde hashtag kullanıp, onların takip ve analizini gerçekleştirebilirsiniz. Nelerin hedef kitleniz tarafından beğenildiğini, kimlere ne seviyede ulaştığınızı görebilir, rakiplerinizle performans karşılaştırmanızı yapabilirsiniz.
Fotoğraf: Disney Examiner
‘Sosyal networklerde hashtag takibini kolaylaştıran 5 araç’ yazısı Digital Age Nisan 2014 sayısında Sosyal Medya ekinde yer alıyor.
Yorumlar