Sosyal medya ölçümleme firması Socialbakers, yeni bir ölçümleme uygulamasını başlattığını açıkladı. Smart Storytellers isimli uygulama ile firmaların Facebook’taki içerik performansları değerlendiriliyor. Uygulamayı kısaca şöyle açıklamak mümkün: Bazı markalar Facebook’ta çok paylaşım yaparken bu paylaşımlar için yüksek etkileşim oranlarına ulaşabiliyor. Buna karşılık az paylaşım yapan firmalar yüksek etkileşim elde edebiliyor. İşte, Socialbakers Smart Storytellers ile bu dengenin bulunmasına yardımcı oluyor. Bunun için ise ortalama paylaşım etkileşimi ile paylaşım sıklığı arasındaki ilişki inceleniyor. Sonuçta firmalar içerik stratejisi bir öneri ortaya çıkıyor.
Socialbakers Smart Storytellers nasıl çalışıyor?
Bu standart, bütün firmalara açık ve başvuru yapılarak sisteme girilebiliyor. Burada dikkat edilecek nokta, bazı endüstrilerin diğerlerine oranla daha iyi bir performans göstermesi. Dolayısıyla, farklı sektörlerdeki firmaların birbiriyle karşılaştırılmaması gerekiyor. Socialbakers değerlendirme için 100 binden az, 100-500 bin arası ve 500 binden fazla olmak üzere üç farklı büyüklükteki takipçi sayısını göz önünde bulunduruyor. Değerlendirme için ise rakiplerinden yüzde 75 daha iyi performans gösteren firmalar sertifika almaya hak kazanıyor.
En iyi Smart Storytellers endüstrisi: E-ticaret
Socialbakers’ın analizine göre, global ölçekte en iyi Smart Storytellers performansı gösteren endüstri e-ticaret oldu. E-ticaret en fazla içerik üretmesine karşılık az etkileşime sahip görünüyor. İkinci sırada telekomünikasyon yer alıyor. Bu sektör, az içerik üretiyor fakat etkileşim yüzdesi yüksek. Otomotiv endüstrisi ise en çok etkileşime sahip ve üçüncü sırada bulunuyor.
Türkiye en iyi Smart Storyteller firması: Sefamerve
Socialbakers’ın bize özel paylaştığı veriler arasında ülkemizde en iyi Smart Storyteller firmaları da aktarılıyor. Buna göre, Türkiye’nin en iyi Smart Stortyteller firması Sefamerve olarak belirlendi. E-ticaret kategorisindeki sitenin Facebook’ta 3 milyon 941 bin takipçisi bulunuyor. Sefamerve, Facebook sayfasında 2 bin 422 paylaşımda bulundu ve bu paylaşımlar üzerinde 9 milyon 832 bin etkileşim gerçekleşti. Buna göre, paylaşım başına 4 bin 59 etkileşimden söz etmek mümkün. İkinci sırada 2 milyon 418 bin takipçi ile Bukombin yer alıyor. E-ticaret kategorisindeki Bukombin, bin 92 paylaşımda bulundu ve 7 milyon 381 bin etkileşime sahip. Paylaşım başına 6 bin 759 etkileşim söz konusu. Üçüncü sırada ise 89 bin 364 takipçi ile Helal Gıda karşımıza çıkıyor. E-ticaret alanındaki site, Facebook sayfasında 998 paylaşım yaparak 705 bin etkileşime imza attı. Sitenin paylaşım başına etkileşimi da 706 olarak gerçekleşti.
Posterin üzerine tıklayarak daha yüksek çözünürlüklü versiyonuna ulaşabilirsiniz.
Socialbakers’ın paylaştığı Smart Storytellers listesindeki diğer firmaların sahip olduğu takipçi, paylaşım ,etkileşim ve paylaşım başına ortalama etkileşim sayıları sırayla şöyle:
NetWork
Takipçi: 95 bin 236 Paylaşım: 119 Etkileşim: 37 bin 214 Paylaşım başına etkileşim: 312
Faik Sönmez
Takipçi: 81 bin 743 Paylaşım: 328 Etkileşim: 57 bin 832 Paylaşım başına etkileşim: 176
Twigy İstanbul
Takipçi: 60 bin 919 Paylaşım: 189 Etkileşim: 93 bin 184 Paylaşım başına etkileşim: 493
Martı Yayınları
Takipçi: 44 bin 685 Paylaşım: 246 Etkileşim: 17 bin 446 Paylaşım başına etkileşim: 71
MNG Kargo
Takipçi: 55 bin 750 Paylaşım: 127 Etkileşim: 16 bin 13 Paylaşım başına etkileşim: 12
Pati Market
Takipçi: 8 bin 484 Paylaşım: 306 Etkileşim: 13 bin 684 Paylaşım başına etkileşim: 44
Socialbakers’ın dergimize özel paylaştığı veriler Haziran-Ağustos 2014 dönemini kapsıyor. Socialbakers, Smart Storytellers çalışmasını bundan sonra üçer aylık periyotlarda paylaşmaya devam edecek.
Yorumlar