Skip to main content

Unmarketing kavramının yaratıcısı Scott Stratten, sunumuna Ritz Carlton – Joshie örneğiyle başladı. Mercantile Capital Coporation CEO’su Chris Hurn’ın yaşadığı sıradışı müşteri deneyimi olan Joshie’nin hikayesinin iyi bir müşteri deneyim örneği…

Unmarketing kavramının yaratıcısı Scott Stratten, sunumuna Ritz Carlton – Joshie örneğiyle başladı.

Mercantile Capital Coporation CEO’su Chris Hurn’ın yaşadığı sıradışı müşteri deneyimi olan Joshie’nin hikayesinin iyi bir müşteri deneyim örneği olduğunu belirterek projeyi anlattı. 
Joshie’nin hikayesi; Mercantile Capital Coporation CEO’su Chris Hurn’un küçük oğlunun Joshie adındaki battaniyesini otelde unutmasıyla başlıyor. Daha sonra Hurn’un ricasıyla Joshie’nin küçük bir hikayesi yaratılıyor. Scott Stratten’in sunumunda havuz başında güneşlenen, masaj salonuna giden, arkadaşlarıyla sosyalleşen ve otelin kayıp bürosunda çalışan Joshie’nin fotoğrafları paylaşıldı. 










Logolar gerçekten önemli mi?
Stratten, pazarlamada; logolara çok odaklanılıyor ama aslında ona hiç kimse önem vermediğini belirtti.
Markanızın kim olduğunuzu bilmek istiyorsanız, insanların size söyleceklerini belirten Stratten, markanın sürekli nefes aldığını söyledi. 
Pazarlamanın bir iş olmadığını, bir hayat olduğunu belirten Stratten, tutkunun kar anlamına geleceğini söyleyerek, tutku+ bilgi = kar mesajını verdi.
Daha önce İK alanında çalıştığını söyleyen Stratten, ayrıca şirketlerde doğru insanı almanın önemli olduğunu belirtti. 

QR kod örneği
QR kod konusuna değinen Stratten, sunumunda kurabiyelerle yapılan QR kodunu paylaştı ve sakın bunu okutmaya çalışmayın diye de katılımcıları güldürerek uyardı. 
QR kodunun işlerde yoğun olarak kullanıldığına dikkat çeken Stratten, dergilerde ve hatta uçaklarda kullanılmasının yanlış olduğunu belirtti. Click response ilanlarına ilişkin verdiği örnekte; uçaktayken internetin bulunmadığını ve dergide yer alan QR kodun işlevsizliğine dikkat çekti. Ayrıca maillerde de kullanılan QR kodun, telefon üzerinde mailleri kontrol ederken, bu kodların okunmasının mümkün olmadığına değindi.


Sosyal medya
Stratten, sosyal medyanın bir şeyi düzeltmediğini, sadece her şeyin daha yüksek sesle söylendiğini belirtti.
Bir ay boyunca Twitter’dan çıkmadığını söyleyen Stratten, bin 200 den 10 bin takipçiye ulaştığını belirtti. Sosyal medya kullanımı ile ilgili önemli verinin ise 90 bin tweet’inden yüzde 75’inin başka tweetlere verilen cevaplardan oluştuğunu söyledi.
Pinterest’te insanların tutkularını paylaştıklarını, sitenin pazarlama aracı olarak kullanılmaması gerektiğini belirtti.
Sunumun sonrasında yer alan soru cevap kısmında sosyal medyada çok şikayet alıyoruz ne yapmalıyız sorusuna bu sosyal medyanın değil şirketinizin problemi olduğu yanıtını verdi.