Yaratıcılık, kitleleri harekete geçirmek, birlik olmak ve bağlantılı olmak… Türkiye’nin en kapsamlı marka ve pazarlama etkinliği Brand Week Istanbul, bu konuları müziğin gücüyle anlamlandıran bir ismi ağırlıyor. Light & Gold isimli albümüyle en iyi koro performansı dalında Grammy kazanan bestekâr ve koro şefi Eric Whitacre, Digital & Mobile Day’de yaratıcılığın sınırlarını zorladığı projelerini katılımcılarla paylaşacak.
Whitacre, konuşmasının ardından Türkiye’de kendisinin müziğini en kapsamlı şekilde icra eden ilk koro olan Rezonans ile aynı sahneyi paylaşacak ve katılımcılara bir müzik şöleni yaşatacak.
Dev sanal koro
Bir hayranının kendisine gönderdiği videodan aldığı ilhamla dünyada bir ilki gerçekleştirerek sanal bir koro kuran sanatçının başlarda onlarla ifade edilen sayılardan oluşan sanal korosunda bugün 6 binin üzerinde kişi bulunuyor. Şarkı söylemenin insanları kaynaştırdığına inanan Eric Whitacre, sanal koro ile dünyanın dört bir yanından farklı ses tonlarını aynı zaman diliminde bir araya getirerek eserlerini icra ediyor.
Dördüncü sanal koro gösterisini 2013 yılında Buckingham Sarayı‘nda 101 farklı ülkenden, 6 bin şarkıcıdan alınan 8 bin 400 ses kaydıyla gerçekleştiren Whitacre’ın yönettiği projeler arasında Londra Senfoni Orkestrası ve Korosu, Berlin Rundfunkchor Korosu gibi projelerin yanı sıra Karayip Korsanları filmi müzikleri bulunuyor.
Yorumlar