Geçtiğimiz ay çeşitli satın almalar gerçekleştiren (ABD’de Urbanspoon’u, Türkiye’de ise Mekanist’i satın almıştı) Zomato, kendi ülkesinde yemek dağıtım servisine önümüzdeki aydan itibaren başlayarak işletme anlayışını genişletiyor.
Şirket, Hindistan’da kullanıcıların doğrudan kendi platformundan yemek siparişi verebilecek yeni servisi sunmayı planlıyor. 16 Mart’ta 2 bin restoran ortağıyla hayata geçirecek.
Zomato CEO’su ve Kurucu Ortağı Deepinder Goyal, TechCrunch’a yaptığı açıklamada iş birliği yapacakları restoran sayısının önümüzdeki birkaç ay içinde ülke genelinde 10 bini bulmasını beklediklerini belirtti.
Zomato, şu anda Hindistan’da 500 çalışanı ve birkaç restoranla birlikte yeni servisi test ediyor.
Uber uygulamasının yemek versiyonu
Yapılan talepler üzerine çalışma sistemine sahip geleneksel yemek servislerinin aksine Zomato, taksi çağırma ve araç kiralama uygulaması Uber uygulamasına benzer bir sistemi benimsiyor. Buna göre; bir restoranın gelen talebi işleme geçirmeden önce Zomato kullanıcılarından gelen her siparişi manuel olarak kabul etmesi gerekiyor.
Zomato, yeni servisinde gelen her siparişten kesinti yaparak kazanç sağlamayı planlıyor. Alınacak ücretin tam olarak miktarı da müşterilerden gelen geribildirimlere göre şekillenecek. Beş yıldıza sahip olan restoranlardan yüzde 7,5 oranında komisyon bedeli alacak.
Düzenlenecek komisyon bedeli, geri bildirimlerde en az paya sahip olanlardan en çok yüzde 15 oranında olacak.
Kaynak: TechCrunch
Yorumlar