Yaz aylarında meclisin gündemine gelen sonrasında hızlıca yasalaşan sosyal medya düzenlemesi ile ilgili kanunda sosyal medya platformlarının temsilcilik açma zorunluluğu bulunuyordu. Son düzenlemede 3. aşamanın sonuna gelinmesiyle beraber 19 Ocak’ta sosyal medya devlerine verilen süre doldu. Söz konusu kanuna uymayan şirketlere daha önce ilk seferde 10, ikinci seferde 30 milyon TL olmak üzere toplam 40 milyon TL para cezası uygulanmıştı. Verilen para cezalarının ardından YouTube, TikTok, Linkedin, Dailymotion ve Facebook Türkiye’de temsilcilik açmayı kabul eden sosyal medya şirketleri oldu.
Türkiye’de çok sayıda kullanıcısı bulanan Twitter, belirlenen süre içerisinde Türkiye’ye temsilci atamadığından dolayı reklam alması yasaklandı. Dahası, şirketlerin temsilci atama zorunluluğuna karşı sessizliklerini devam ettirmeleri halinde bir sonraki aşama, bant genişliğinin daraltılması olacak.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Türkiye’de temsilcilik açmayan Twitter‘a reklam yasağının başladığını, temsilcilik açmazsa, bant daraltılması da uygulanacağını vurguladı. Karaismailoğlu, yaptığı açıklamada şu ifadelere yer verdi:
“Biz bir temsilci ve muhatap istiyorduk. Uygunsuz ve kişilik haklarına saldıran mesajların önlenmesine yönelik, ülke güvenliğiyle ilgili bir konuydu. Siber güvenlik de bunun bir parçası. Süreç devam ediyor. Yaptığımız çok doğru bir iş. Avrupa ve başka ülkeler de bizimle birlikte aynı senaryoları uygulamaya başladı. Konunun önemini anladılar. Twitter’ın kendi bileceği bir iş.”
Yorumlar