Pegasus Hava Yolları, Oracle teknolojilerini kullanarak bir dizi teknolojik yeniliği imza attığını duyurdu. Geçtiğimiz günlerde Oracle Türkiye ofisinde Pegasus Hava Yolları CIO’sı Barış Fındık ve Oracle Türkiye ekibinden sınırlı sayıda basın mensubuna açık bir toplantıda bu yenilikleri dinledik.
Toplantıda ilk sözü Oracle Türkiye, EECIS ve İsrail Bölgesi Sistem Satış Direktörü Esra Ertürk aldı ve bu ay San Francisco’da düzenlenecek Oracle Open World etkinliğinde Pegasus Hava Yolları’nın ödül alan bu projeyi katılımcılarla örnek proje olarak paylaşacaklarını söyledi. Pegasus Hava Yolları CIO’su Barış Fındık ise projede Oracle Super Cluster Engineered Systems ile kuvvetli bir hale getirdikleri altyapıyla eş zamanlı şekilde kampanyalarda daha fazla müşterimizi sorunsuz olarak sistemlerimizde ağırladıklarını ifade etti. Fındık, “Müşterilerimizin işlemlerini artık daha hızlı gerçekleştirip sorunsuz bir şekilde check-in’lerini yapıp uçmalarını sağlıyoruz” diyerek açıklamasını sürdürdü.
Pegasus Hava Yolları, Oracle’la yolcularına farklı deneyimler yaşatmanın peşinde
Pegasus Hava Yolları’nın Oracle altyapısını kullanarak geliştirdiği çözüm örnekleri şöyle:
-
-
- Kapı değişikliğini anında SMS ve bildirim (notification) olarak müşteriye iletme,
- Müşteri uçaktan indiği anda bagajının geleceği bant bilgisini iletme,
- Istanbul trafiği yoğun olduğunda evden erken çıkılması için uyarı gönderme,
- Gideceği yerde hava sıcaklığında bulunduğu yere göre belirgin bir fark varsa uyarı üretme,
- Müşterilerin bagajı kaldığında bu durumu anında bildirip kaygılanmasının önüne geçme,
- Müşteri yoğunluğu, müşteri profili ve muhtemel bagaj sayısı gibi bilgilere bakarak optimum kontuar açma.
- Kontuardaki yoğunluğu anlık yoğunluk ölçüm sistemiyle izlenip tahmin edilmesi
- Havaalanı işletmecileriyle blockchain altyapısı üzerinden entegre olup, havaalanındaki ekranların sistemlerden anlık veri ile beslenmesi. Gecikmelerle ilgili müşterilere tutarsız bilgi verilmesinin engellenmesi
- Dijital Apron projesiyle havaalanındaki tüm araçların ve uçakların IoT teknolojisiyle izlenmesi, görev atamalarının otomatik yapılması. Uçağın yer operasyonlarının hızlı ve verimli yapılması
- Express Bagaj Hizmeti ile “self service” bagaj teslimi edilmesi
- Yeni bulut altyapısıyla dünyanın herhangi bir noktasından siteye erişen müşterilerin Türkiye’den bağlanan müşterilerle aynı performans sahip bir deneyim yaşamaları.
2019’da tüm uçaklarda devreye alınacak uçakiçi eğlence sistemiyle müşteriler uçak içinde akıllı telefonları ve tabletleriyle kapalı devre eğlence sistemine bağlanabilecek.
-
Görsel kaynak: Epnext.com
Yorumlar