Girişimcilik bugünlerde dünyada çok popüler. Özellikle dijital girişimler. Bu denli yaygınlaşmaya başlamasının sebebi kolay şekilde para kazandırabiliyor, oyuncuları ve müşterileri memnun ediyor oluşu. Girişimler hızlı bir şekilde hayata geçse de girişimcilik riskli bir alan aslında. Girişimlerin en büyük sıkıntısı ellerinde bütçe ile doğru pazarlama yapamamaları. Pazardaki birçok büyük firma yoğun bir şekilde pazarlama ve iletişim yaparken; yeni girişimlerin kendilerine yeni müşteriler bulabilmesi ise açıkçası pek kolay değil. Aslında ihtiyacın eldeki imkânlarla doğru pazarlama yapabilme yeteneği olduğu tam da bu noktada dijital pazarlama dünyasının yeni gözdesi Growth Hacking girişimcilerin imdadına yetişiyor diyebiliriz.
Dijital pazarlama dünyasının yeni gözdesi Growth Hacking, önümüzdeki günlerde çok daha sık duyacağımız bir kavram. Peki, tam olarak nedir bu growth hacking? Geçici bir pazarlama terimi mi ya da geleneksel pazarlamanın sonu mu? Yoksa dijital pazarlamanın geleceği mi? Ve elbette kimdir bu growth hacker’lar? Digitable’a bu ay Growth Hacking’i konuşmak üzere konunun alt başlıkları olan SEO, UX, içerik pazarlama ve optimizasyon gibi alanların uzman isimlerini davet ettik. Google Türkiye Kurumsal Hizmetler Ülke Müdürü Önder Güler, 8bit Ajans Kurucusu Murat Karaman, Metrics34 Kurucu Ortağı Levent Karaçam, Etohum’dan Göksan Kadayıfçı, Digital Age Yazarı Hakan Akben, HotelRunner CEO’su Arden Agopyan, Userspots Kurucusu Mustafa Dalcı, iProspect SEO Direktörü Aykut Aslantaş, Markado CEO’su Kadircan Erkıralp, Stratejik Pazarlama Eğitmeni ve Danışmanı Mustafa İçil ve Vitringez Kurucusu Natali Yeşilbahar ile growth hacking konusunu masaya yatırdık.
Digital Age Ekim 2014 sayısında Web’in Oscar’ları, Dijital Portföy 2014, Experience eklerinin yanında Mobil Türkiye 2014 haritasını bulabilirsiniz.
Dergide öne çıkan diğer başlıklar:
- Online video reklamcılığın öngörülebilir yükselişi
- Yabancı dizi ekosistemi
- Selfie: Sosyal bir eğilim mi yoksa hastalık mı?
- Bulutun geleceğinde bireysel güvenlik
Yorumlar