Covid-19 salgını nedeniyle Türkiye’nin dört bir yanından milyonlarca insan evde daha fazla zaman geçirmek zorunda kalınca, oyunlara olan taleplerde rekor artışlar görüldü. Birçok sektörde küçülme görülürken, oyun sektörünün bir anlamda pandemiyle ‘altın çağını’ yaşadığı belirtiliyor.
Nielsen’ın yayınladığı rapora göre, coronavirüs salgınının yayılmasından bu yana küresel online oyun trafiğinde yüzde 75’i bulan rekor bir artış gözlendi. Ayrıca, App Annie verilerinden elde edilen veriler de, 2020 yılının ikinci çeyreğinde iOS ve Google Play’den indirilen oyun sayısının 14 milyara ulaştığını gösterdi. Mobil oyunlar için harcanan toplam miktar ise 19 milyar dolar olarak kayıtlara geçti. Aynı zaman diliminde toplam indirilen yeni uygulama sayısı 35 milyar olurken bu uygulamalar için 27 milyar dolar harcandığı saptandı.
Masa başı oyunların yerini mobil oyunlar aldı
Evde kal çağrılarına uyan oyunseverlerin yanı sıra oyun dünyası ile yeni tanışan çok sayıda insanın da bilgisayar ve telefonlardan oyun oynadığını belirten Çanak Batak Pazarlama Müdürü Mehmet Tacan Ekim, “Oyun oynayan kişi sayısı benzeri görülmemiş bir şeklide arttı. Geçmiş yıllarda kafelerde sosyalleşen kişiler, arkadaşlarıyla birlikte zaman geçirmek için dijital ortamlarda bir araya geldiler. Mart ayı ile birlikte iş yerlerine gitmeyip uzaktan çalışanlar, okularından ayrı kalan öğrenciler ve kısıtlamalar sebebiyle evden çıkmayan yaşlılarımız da sosyalleşmek için dijital oyunlara yöneldiler. Bu sürecin etkisini Çanak Batak olarak bizler de oldukça yakından gördük. Öyle ki Çanak Batak’ın oyuncu sayısı 2020 mart-ağustos döneminde yüzde 300 arttı. Bu tablo bize masa başı oyunların yerini artık mobil oyunların aldığını bir kez daha gösterdi.” dedi.
We Are Social’ın 2020 yılındaki raporuna göre, akıllı telefondan oyun oynama oranının yüzde 69’u, bilgisayardan yüzde 41’i, oyun konsolundan yüzde 25’i, tabletten ise yüzde 21’i bulduğunu kaydeden Çanak Batak İş Geliştirme Yöneticisi Çağdaş Ekşioğlu ise “Oyun sektöründe artık mobil oyunların dominasyonu görülüyor. Pandemiyle birlikte akıllı telefonlardan ve tabletlerden oyun oynayanların sayısının daha da yükseleceğini öngörüyoruz. Bu sebeple pazarlamaya ayrılan bütçemizi istihdamı artırmak ve iş gücümüzü büyütmek için kullandık. 2020 yılı sonuna kadar profesyonel ekibimizle hayata geçireceğimiz projelerle, dünyada üst sıralarda yer almayı hedefliyoruz. 2021 yılında ve daha sonraki yıllarda da bu vizyonumuzu sürdüreceğiz.” ifadelerini kullandı.
Yorumlar