Dijital pazarlamanın konaklama sektörü için giderek daha önemli bir hale geldiği günümüzde hem Instagram hem de Pinterest’in farklı yollardan tesislerin doluluk oranlarının artırılmasına katkı sağlıyor. Özellikle HotelRunner gibi online rezervasyon kabul edebilen bir internet sitesi ve tüm sosyal platformlar üzerindeki dijital pazarlama faaliyetlerini bir arada yürütecek kapsamlı bir sistemle entegre halde kullanıldıklarında tesis tanıtımı için geniş olanaklar sunabilir.
Sunduğu yazılım sistemleri ile otel, acente ve konaklama tesisi yönetiminde ürünler sunan CloudArena’nın kurucu ortağı Arden Agopyan, konaklama tesisinin bilinirliğini artırmada bu mecralardan yararlanmak için her ikisinin de çok iyi tanınması gerektiğini belirtti.
Instagram mı Pinterest mi?
Farklı özelliklere sahip Instagram ve Pinterest’ten her biri ayrı bir tanıtım stratejisi için oldukça yararlı olabiliyor.
Ağustos ayı itibariyle toplam 40 milyon kullanıcıya ulaşan Instagram, özellikle uluslararası otel zincirleri arasında oldukça popüler. Yapılan araştırmalar zincir otellerin yüzde 82’sinin Instagram’da aktif olduğunu gösteriyor.
Seyahat kategorisinin en popüler 10 kategori arasında olduğu Pinterest’te, seyahat ile ilgili paylaşımların tüm site toplamındaki payı yüzde 2,5 oranında bulunuyor. Eğer internet sitesi üzerinden online rezervasyon seçeneği sunuluyorsa Pinterest önemli bir gelir kaynağı haline gelebilir. Pinterest’in diğer bir avantajı ise üzerinde etkileşimi artırmak adına yarışmalar düzenleme olanağını sağlaması. Bu sayede hem markayı tanıtmak hem de potansiyel müşterilerle temas kurma şansını elde edilebilir.
Yorumlar