Dünyanın önde gelen akıllı telefon markalarından OPPO, 7-8 Ağustos’ta Pekin’de düzenlenen Google I/O Connect China 2024 etkinliğine katıldı. Şirket, etkinlikte Google Gemini ile entegre edilen ve akıllı telefonları verimlilik araçlarına dönüştüren yenilikçi yapay zekâ özelliklerini tanıttı. ColorOS 14 işletim sistemine sahip Reno12 serisinde bulunan ve etkinlikte tanıtılan AI Kayıt Özeti özelliği, birden fazla konuşmacıyı tanıyıp önemli bilgileri otomatik olarak ayırt ederek uzun toplantıları kısa özetlere dönüştürüyor. Bu sayede kullanıcılar önemli noktaları hızla kavrayabiliyor ve iş verimliliği önemli ölçüde artıyor. Etkinlikte tanıtılan bir diğer özellik AI Araç Kutusu ise; AI Özeti, AI Yazarı ve AI Konuşma fonksiyonlarını bir araya getirerek verimli okumayı, zahmetsiz içerik oluşturmayı ve kullanıcıların ellerini ve gözlerini serbest bırakmalarını sağlıyor. AI Araç Kutusu, ColorOS’un akıllı yan menüsüne entegre edilerek kolay erişilebilir bir deneyim sunuyor.
OPPO’nun Yazılım Mühendisliği Başkanı Kai Tang etkinlikte, devrim niteliğindeki bir teknoloji olan üretken yapay zekânnın, mobil endüstriyi dönüştürdüğünü belirterek, OPPO’nun yapay zekâ telefonlarını herkesin erişebileceği bir hale getirmeye kendini adadığını vurguladı. Tang, “Kullanıcılarımıza en iyi yapay zekâ telefon deneyimini sunmak için açık fikirli olmaya ve Google gibi sektör devleriyle yakın bir şekilde çalışmaya devam edeceğiz” dedi.
2024 yılının başlarında ilk yapay zekâ telefonu olan Find X7 serisini piyasaya süren OPPO, haziran ayında yapay zekâ telefonlarını herkesin erişimine sunma taahhüdünü ve üretken yapay zekâ teknolojisini tüm akıllı telefon ürün serilerine getiren ilk şirket olduğunu açıkladı. OPPO, bu yılın sonuna kadar yaklaşık 50 milyon cihazı üretken yapay zekâ özellikleriyle donatmayı hedefliyor.
OPPO’nun açıklamasına göre, şirketin hedefi yapay zekâ destekli telefonlarının; “verimli bilgi işlem”, “gerçek dünya algısı”, k”endi kendine öğrenme yeteneği” ve “yaratıcılık” olmak üzere dört temel özelliğe sahip olması. OPPO, ayrıca yapay zekâ destekli bu telefonların akıllı işletim sistemlerinin, çok modlu etkileşimleri destekleyeceğini ve üçüncü taraf hizmetlerini daha esnek bir şekilde sunabileceğini belirtiyor. OPPO bu stratejisiyle, yapay zekâ telefonlarının kapsamlı bir dönüşümünü ve ekosistemin yeniden yapılandırılmasını gerçekleştirerek kullanıcı deneyimlerini sürekli olarak iyileştirmeyi taahhüt ediyor.
Yorumlar