Onedio Yazio fikri nasıl ortaya çıktı?
Proje adeta kendi kendini gerçekleştiren kehanet gibi! Ne demek istiyorum? Düşünün; Türkiye’de sosyal içerik üretim ve dağıtımı konusunda lider pozisyonda olan bir mecradan söz ediyoruz. Onedio olarak aylık 38 milyondan fazla tekil ziyaretçi ve 240 milyondan fazla sayfa gösterimine sahip. Hedef kitle her geçen gün daha geniş yelpazeye ulaşıyor. Yüzde 54’ü kadın, yüzde 69’u ise genç. Erişimimizde 18-34 yaş grubunun payı yüzde 63. Bu kitlelerin köşe yazarları ile buluşması işte kendini gerçekleştiren kehanet. İçeriği zengin, derinlikli, güncel, sansürsüz yazılar bulmak artık öyle kolay değil. Ya da güncel siyasetin karmaşasında boğulmuş gündemden çıkıp, insanı konuşmak, geleceği, sanatı, edebiyatı, bilimi konuşmak… İnanın çok zor. Bu projede bunu sağlamaya çalıştık. Sadece bu hikaye aslında. Basit ve net.
Projenin iş modeli nedir?
Projenin temelinde gönüllülük var. Örgütlü toplum, sivili inisiyatif işi bu. Başımıza ne geliyorsa örgütlenememkten hatta var olanı da kaybetmekten ileri geliyor. Değişmeli. Fikir konuşmalıyız, anlamalıyız, daha çok anlamalıyız. Onedio bu konuda hep bir araç oldu. Mecra verdiği söze sadık kalıp Onedio’da kullanıcıların içerik üretebilmesine olanak sağladı hep. Gelen her içeriği kontrol eden, eğer bu içerik belli kriterleri sağlıyorsa, Onedio ana sayfasında yayına alan bir operasyon kurguladı ve yıllardır bu mantık ile çalışıyor. Burada da operasyon böyle kurgulanacak. Yazar kadrosu hep genişleyecek. Çok değerli Onedio editörleri yanında, şimdi de alanında içerik üreten, uzmanlardan oluşan bir kazar ekibimiz var. Hepsine çok teşekkür ediyoruz.Biz dedik ki yazarlarımızın hazırladığı içerikleri Onedio’nun en görünür yerlerinden sizlere sunacağız, milyonlarca kişinin takip ettiği sosyal medya hesaplarından paylaşacağız. Ve modelimizde yazıların ürettiği tüm reklam gelirini Make A Wish ve Unicef’e bağışlamak var.
Platformda öne çıkacak yazarlar ve başlıklar neler olacak?
Edebiyat, sanat, kültür, sağlık, ekonomi, sosyal medya, iş dünyası, teknoloji, aktüel, müzik, siyaset gibi pek çok başlık var konuşacağımız. Ama ilkemiz şu: Ana akım medyada magazinsel, sansasyonel, provokatif ve kutuplaştıran haberlere olan ilginin değerli, içerikli yazılarla bir nebze değişeceğini düşünüyoruz. Amacımız mücadelemiz yani. Öne çıkan yazarlar değil, niteliklerimiz olacak. Her alandan her yazara çok umut bağladık çünkü hepsi bunu hak eden isimler. Aramıza yeni katılacak yazarlar da öyle olacak. Yazarlar ile iletişime geçmek mi? Onedio, iletişim dünyasının ta kendisi. Derdimiz etkileşim. Bizimle birlikte olan yazarlar zaten bu nitelikte. Öğrenmek, anlamak, paylaşmak isteyenlere her zaman açık olacağız.
Onedio olarak bu platform ile sektöre katmak istediğiniz değeri kısaca anlatır mısınız?
Bakın istatistiklerle cevap vereceğiz. Uluslararası Yayıncılar Birliği’nin son yıllardaki verilerine göre, kitap biz Türk insanının ihtiyaç listesinde 235. sırada yer alıyor. Önceki 234’ü merak ettim doğrusu. Siz? Raporda, 78 milyon nüfusa sahip olan Türkiye’de geçtiğimiz yıl kişi başına düşen kitap sayısı 8.4 olurken, kitap okumaya ayırdığımız süre ortalama 1 dakika… TÜİK’in geçen yıl açıkladığı Türkiye okuma raporuna göre ülkemiz okuma oranında dünya ülkeleri arasında 86. sırada yer alıyor. Türk insanı günde altı saat televizyon izleyip, üç saat internet kullanılırken kitap okumaya günde 1 dakika zaman ayırıyor. Derdimiz önce çok okutmak. Aynen öyle… Bekleyin çok güzel yazıları. Hep takip edin. Demokrat, katılımcı, adil, gündem odaklı, bilim odaklı, düşünce odaklı, inisiyatifi olan, bilen, tartışan, söz hakkı veren yazıları bekleyin. Her hafta, her ay, her gün karşınıza çıkan özel yazılar. Onedio eğlencenin, ayrıksılığın yanında fikir ve düşüncenin de merkezi olmak istiyor. Biz iyi bir füzyon olacağız. Sektör için iyi bir ışık bu doğrusu. Çeşitlenmek, çoğalmak, gelişmek… Bizim katkımız bu olacak.
Yorumlar