Pazarlama dünyasına bilgi birikimiyle katkı sağlayan MMA Türkiye, sektörün uzman isimlerini Mobil Dünyada Analiz ve Ölçümleme Konferansı’nda bir araya getirdi. Konferansta konuşan Remerge Müşteri Yöneticisi Gabriela Kozicki dünyada kullanıcılara sunulan mobil uygulama sayısının 5,4 milyona ulaştığını açıklarken, Facebook Büyüyen Pazarlar Ölçümleme Yöneticisi Rishi Saxena, mobil cihazların 10 yılda 2 milyar kullanıcıya eriştiğini söyledi.
Pazarlamanın inovatif gelişimine ve dönüşümüne mobilin gücüyle hız kazandırmak üzere 50 ülkede, 800 üye ile faaliyet gösteren Mobil Pazarlama Birliği’nin (MMA) Türkiye oluşumu tarafından 14 Haziran günü, Boğaziçi Üniversitesi’nde düzenlenen konferansta, mobil stratejilerin belirlenmesinde büyük önem taşıyan Analiz ve Ölçümleme konuları masaya yatırıldı.
Konferansa; Serhat Atayeter (Google), Yekta Özcömert (Mobile Action), Rishi Saxena (Facebook), Elvin Altun (The Connected Marketer), Lütfü Koçoğlu (Adform), Stephanie Pilon (Adjust), Erdem Tolon (Nielsen), Gabriela Kozicki (Remerge), Görkem Mustu (Sizmek) ve Özlem Sezgin (Baysal Sezgin Hukuk) konuşmacı olarak katıldı.
Mobil çağda tüketici davranışları değişti
Google Mobil Çözümler Yöneticisi Serhat Atayeter, mobil cihazlar çağında tüketici davranışlarındaki değişime dikkat çekti, pazarlama stratejileri ve kararları açısından tüketici değeri ve veri odaklı davranışın önemini vurguladı. Atayeter’den sonra konuşma yapan Mobile Action Operasyonlar Direktörü Yekta Özcömert, mobil uygulama optimizasyonunun farklı bileşenlerinden söz etti. Özcömert sunumunda, uygulamaların daha görünür olması, daha çok indirilmesi ve doğru ölçümleme için dikkat edilmesi gerekenlere değindi.
Mobil cihazlar 10 yılda 2 milyar kullanıcıya erişti
Facebook Büyüyen Pazarlar Ölçümleme Yöneticisi Rishi Saxena, gelişen teknolojinin pazarlama ve reklamcılığı dönüştürdüğünü ifade etti. Saxena, “Televizyon 50 milyon kullanıcıya 13 yılda, mobil cihazlar ise 2 milyar kullanıcıya 10 yılda erişti” diyerek mobil devrimin boyutunu ve insan odaklı ölçümlemenin önemini vurguladı. The Connected Marketer Institute Türkiye Kurucu Ortağı Elvin Altun ise, bağımsız bir araştırma kuruluşu tarafından gerçekleştirilen, tüketicilerin birbirleriyle ve dijital içerikle ne kadar sıklıkla ve hangi cihazlarla bağlandığını saptayan “Bağlı Tüketici Endeksi”nde Türkiye’nin ön sıralarda yer aldığını söyledi. Altun, geleceğin her noktada devamlı bağlı bireylere ve bunlara kesintisiz hizmet sağlayan markalara ait olacağını söyledi.
Çoklu ekran etkileşiminin satın alma kararına etkisi
“Hayatlarımızı çoklu ekranlar karşısında yaşıyoruz” diyen Adform Platform Çözümleri Yöneticisi Lütfü Koçoğlu, ortalama bir evde 10 farklı dijital cihaz ekranı olduğunu ve çoklu ekran etkileşiminin, satın alma kararlarında yüzde 65 oranında etkili olduğunu belirtti. Çoklu ekranlar dünyasında iletişimin tek bir cihazı değil, kullanıcıyı hedeflemesi gerektiğini söyleyen Koçoğlu, bunun için de tüketiciyi doğru anlamanın; reklam hedefleme, frekans belirleme ve öykü aktarımında ekranlar arasında istikrarlı etkileşimin önemine dikkat çekti.
Mobil uygulama üzerinden ödemeler artıyor
Adjust Ürün Pazarlama Yöneticisi Stephanie Pilon, mobil uygulama üzerinden ödemelerin 2014 yılından bu yana iki katına çıktığını dile getirdi. Pilon, dünyada mobil cihazlardan sağlanan akışın 2021 yılına dek yılda yaklaşık yüzde 47 büyüme hızı ile 7 katına çıkmasının, bu doğrultuda mobil reklam harcamalarının dijital reklam yatırımları içerisinde payının dünyada yüzde 63’den yüzde 77 seviyesine gelmesinin beklendiğini söyledi. Pilon, Türkiye’nin de içerisinde yer aldığı EMEA bölgesinde mobil alışverişlerin son 12 ay içerisinde yüzde 9 artış gösterdiğini de sözlerine ekledi.
Hedef kitle erişiminde mobil kampanyalar daha etkili
MMA Türkiye Yönetim Kurulu Üyesi ve Nielsen Türkiye Genel Müdürü Erdem Tolon, reklam reyting analizleri ile ilgili bilgiler aktardı. Buna göre, masaüstü kampanyalar geniş kapsamlı hedef kitlelere daha kolay ulaşıyor, ancak daha dar kapsamlı ve net tanımlı hedef kitle erişiminde mobil kampanyalar daha etkili oluyor. Dijital reklamlarda “Görülebilirlik” kavramına da vurgu yapan Tolon, bir reklamın “görülebilir” olarak kabul edilmesi kıstaslarının endüstri standartlarıyla belirlendiğini belirtti. Tolon “görülebilirlik” konusunun reklamın etkisiyle değil, hedef kitlesi, ya da herhangi bir kullanıcı kitlesi tarafından görülüp görülmediğiyle ilgili olduğunu vurguladı.
Mobil uygulama sayısı 5,4 milyon
Remerge Müşteri Yöneticisi Gabriela Kozicki dünyada kullanıcılara sunulan mobil uygulama sayısının 5,4 milyona ulaştığını dile getirdi ve bir akıllı telefonda ortalama 26 indirilmiş uygulama olduğunu, ancak bunlardan her hafta düzenli kullanılanların sayısının 10’dan az olduğunu da sözlerine ekledi. Uygulama reklamlarında yeni ve inovatif yöntemlerin kullanımına vurgu yapan Kozicki, video reklamların statik banner reklamlardan 5 kat daha etkili olduğunu söyledi. Kozicki’nin ardından konuşan Sizmek Türkiye Çözümler Yöneticisi Görkem Muştu ise, internet reklamlarının ‘gösterimden’ kampanya platformuna uzanan yolculuğunu anlattı. Baysal Sezgin Hukuk’tan Özlem Sezgin de konferansta, bir yıldır yürürlükte olan Kişisel Verilerin Korunması Kanunu hakkında bilgiler verdi.
Yorumlar