2014’te göreve geldiğinden bu yana Minecraft’ı 2,5 milyar dolara, LinkedIn’i 26 milyar dolara, Nuance’ı 20 milyar dolara Microsoft bünyesine katan CEO Satya Nadella, dünyaca ünlü oyun şirketi Activision Blizzard’ın da Microsoft çatısı altına girmesi için 69 milyar dolarlık bir anlaşma sürecini başlatmıştı.
Activision Blizzard’ın satın alımıyla ilgili başlatılan süreç, Microsoft’un oyun sektöründe tekelleşeceği endişesi yaratmış hem düzenleyicilerin dikkatini çekmiş hem de Sony gibi önemli rakipleri tarafından tepki görmesine yol açmıştı.
Öte yandan, teknoloji dünyası Satya Nadella’nın Netflix’i satın almayı düşündüğünü konuşmaya başladı. Microsoft Başkanı Brad Smith’in Netflix’in yönetim kurulunda olması ve Netflix’in reklamlı abonelik planının altyapısını geliştirmek üzere Microsoft ile anlaşması, kimilerince iki şirketin yakınlaştığı ve Nadella’nın adım atması hâlinde Netflix’in Microsoft çatısı altına gireceği şeklinde yorumlanıyor.
Piyasa değeri 1,8 trilyon dolar olan Microsoft’un, an itibarıyla 128 milyar dolar piyasa değeri olan Netflix’i satın almasının hem Microsoft’un Netflix’i pek çok farklı cihazda sunması hem de son aylarda oyun stüdyoları kurarak oyun dünyası içerisindeki aktivitesini artıran Netflix’in oyun sayısını artırması anlamına geleceği, dolayısıyla Microsoft içi kârlı bir işlem olacağı konuşuluyor. Reuters, Microsoft’un Netflix’e %30 oranında yüksek “premium fiyat” teklif etmesi hâlinde, anlaşmanın 190 milyar dolara gerçekleşebileceğini aktardı.
Kaynak: Netflix will be next on Microsoft’s shopping list – Reuters
Yorumlar