MediaCat Marketing Forum, sabah oturumunda Hürriyet Gazatesi’nden iki isme yer verdi. Hürriyet Gazetesi Genel Yayın Yönetmeni Enis Berberoğlu ve Hürriyet Gazetesi Reklam Grup Başkanı Ayşe Sözeri Cemal, ‘içerik ve topluluk’ başlığı altında sunumlarını gerçekleştirdiler.
Berberoğlu, içerikte ve içeriğin yayılmasında geçmişten günümüze yaşanan seyri, “Eskiden tasarlardık ve üretirdik. Harcamayı tüketmek sanırdık. Şimdi daha hızlı ve daha ucuz sloganının çökmesiyle çoklu mecra bunu değiştirdi. Çoklu mecrayla arz fazlası yarattık.” sözleriyle dile getirdi.
“Ama buradaki asıl soru şu: Biz bunu kullanıyor muyuz? İçerik dijitalin parçası mı?” diyen Berberoğlu, meselenin ne üretilip, ne satıldığından çok toplulukların (burada, okur ya da tüketici kullanımı yerine topluluk kelimesini vurguladı) kendi aralarındaki trafiği içerik üretenin üzerinden sağlaması olduğuna dikkat çekti.
Berberoğlu, içeriğin bileşenlerinin merak, aidiyet, topluluk ve mecra olduğunu söyledi. Hürriyet’teki değişimin ise salt mecraları birleştirmeyi kapsamadığını, iş yapma biçimini baştan sona değiştirmeyi gerektirdiğini “çünkü gelecek bu” cümlesiyle açıkladı.
İçerik sadece medyanın değil, dijitalin ve tabletin de geleceğini belirliyor
Berberoğlu, içeriğin sadece ‘gazetecilikle’ sınırlı olmadığını, dijital dünyanın çok önemli bir parçası olduğunu ise “İçeriğe kafayı takmazsak sadece medyanın değil tabletin geleceği de parlak değil.” şeklinde ifade etti.
Bir katılımcının “Twitter üzerindeki gazetecilik kağıt üzerindeki gazetecilikten daha mı önemli olmaya başladı?” sorusunu, “Mesele mecraların birbirine alternatif olması değil, mecraların hepsinin bir arada olması zorunluluğu; insanlarla temas kurabileceğiniz her yerin kullanılması gerektiği.” diye yanıtlayan Berberoğlu, “Buna TV, Twitter, Facebook, basılı yayın hepsi dahildir. Topluluklar, elbette giderek artan trendlerle birlikte daha çok ayrışacaklardır. Ancak yöntem topluluktan içeriye doğru olmalıdır. Ben haber yapmanın yanı sıra içerik yaymayı kendime görev edindim.” dedi.
Tıpkı haberin kendi gibi içerik yaymayı da kutsallaştırmak
Berberoğlu, içerik yaratmakla içeriği yaymak arasındaki ilişkiyi, “Yorum hür, haber kutsaldır.” sözleriyle şöyle destekledi: “Yorum yaparsınız ama kenarlarını kalın çizgilerle çizersiniz. Haber kutsaldır; haberin vasıflarına dokunamazsınız. Haberin mutlaka teyidi gerekir. Umarım buradaki kutsallığı yakın dönemde içerik yaymada da kullanabiliriz.”
Berberoğlu’ndan sonra kürsüye çıkan Hürriyet Gazetesi Reklam Grup Başkanı Ayşe Sözeri Cemal, içerikle reklam ilişkisini, Hürriyet Gazetesi tarafından düzenlenen ve sadece gazete ve dergi reklamlarının katıldığı bir yarışma olması sebebiyle ülkemizde bir ilk olan Kırmızı Ödülleri’nden örneklerle açıkladı.
Yorumlar