Görsel analiz platformu Curalate, Instagram üzerinde farklı fotoğraf kalitelerinin etkisini ölçümlediği bir çalışma oluşturdu. Bunun sonucunda Instagram’da mavi rengin ana renk olarak kullanıldığı fotoğraflar daha çok beğeni aldığı ortaya çıktı. Diğer yandan, kırmızı ve turuncu renklerin yüzde 24 daha az beğeni aldığı belirtiliyor.
The Next Web’de yer alan habere göre; Curalate’nin çalışması, 30 farklı özelliği kullanan 8 milyondan fazla fotoğrafı takibine aldı. Çalışmaya göre ayrıca Instagram kullanıcılarının neredeyse yüzde 40’ının fotoğraf rengi olarak tek rengi tercih ettiği görülüyor.
Doygunluk oranının düşük olduğu (yüzde 0-15) fotoğrafların ise yüzde 20-40 aralığındaki canlılıktaki fotoğraflardan yüzde 18 daha fazla beğeni aldığı gözlemlendi.
Daha aydınlık fotoğrafların, görece daha karanlık fotoğraflara göre ise yüzde 24 daha fazla beğeni topladığı belirtildi.
Araştırmaya göre; fotoğrafların arkaplanında kullanılan alanın büyük oranda olmasıyla yüzde 29’un üzerinde daha fazla beğeni alıyor.
Bunun yanında, yazının kullanıldığı paylaşımlar, yazının bulunmadığı çalışmalara göre; yüzde 78 daha fazla beğeni alıyor.
Instagram’da, artık reklamların yer almasıyla da markaların daha çok beğeni kazanmak üzere daha fazla çalışmayı ortaya koyması bekleniyor.
Yorumlar