Mastercard, marka kimliğinin evrimini açıkladı. Mastercard’ın Pazarlamadan Sorumlu Başkan Raja Rajamannar logoda yapılan bu değişikliğin markayı modernleştirmek ve internet kullanımı için daha uygun hale getirmek olduğunu belirtti. Diğer bir amacın ise, tüm temas noktalarında kullanımın esneklik sağlamak olduğunu söyledi.
Rajamannar: ” Eski logoda Mastercard büyük “M” ve “C” kullanılarak kesişen dairelerin içinde yazıyordu. Yeni logoda ise Mastercard küçük “m” ve “c” harfleri ile dairelerin dışında, altında kullanılıyor. “Bu şekilde kartın sadece bir ödeme şekli olduğunu vurguluyoruz,” diye belirten Rajamannar sözlerine şöyle devam etti: “Dijital ödemelerdeki artış ile kart artık en önemli öğe değil. Kart kelimesine vurgu yapmak yerine “c” harfini küçülterek dijital ödemelere dikkat çekmek istedik.”
Daireler Mastercard’ın yeni logosunda da tasarımın ana öğesi. Mastercard için küçük boyutlarda da rahat okunabilen, şık, sade ve modern görünüşlü FF Mark fontu kullanılıyor. Seçilen bu font da, logonun kesişen daireler ile uyum sağlaması açısından daha yuvarlak hatlı. Yeni logo billboard reklamlarından kredi kartlarına kadar tüm ürünlerde ve iletişim araçlarında kullanılacak.
Yorumlar