ABD’li yazar Zig Zaglar’ın söylediği gibi “insanlar alışverişi mantıklı nedenlerle yapmaz, duygusal nedenlerle satın alır.”
Buradan şu sonuca varabiliriz: Müşterileri kazanmanızın ve onları markanıza bağlı tutmanızın bir yolu, markanızı ve ürününüzü birden fazla kez tanıtımı gerçekleştirmenin gerekliliği.
Mashable’da yer alan haberde insanların markanıza âşık olmanızı sağlayacak altı madde paylaşıldı.
İşte kullanıcıları markanıza aşık edebilecek öneriler:
1 Müşteri ilişkilerinizi iyi tutun
İnsanların yüzde 73’ü markayı samimi bulduğu için tercih ediyor.
Satın almaların yüzde 70’i müşterilerin önemsendiğini hissetmesiyle deneyimleniyor.
Tüketicilerin yüzde 55’i daha iyi bir müşteri deneyimi için daha fazla ödüyor.
2 İnternet sitenizin tasarımına önem verin
İnsanların yüzde 46’sı internet sitesi tasarımının şirketin güvenilir olduğunu gösteren önemli bir kriter olarak görüyor.
Satın alma kararlarının yüzde 90’ı görsel nedenlerden dolayı gerçekleşiyor.
Renk kullanımı, marka bilinirliğini yüzde 80 artırıyor.
3 İyi içerik oluşturun
İlginç içerik, insanların sosyal medyada markaları takip etmesinin önemli nedenlerinden biri.
Twitter kullanıcılarının yüzde 67’si Twitter’da takip ettiği markalardan alışveriş yapıyor.
4 Duyguları harekete geçirin
Satın alma deneyimlerinin yüzde 75’i duygusal temelli olarak gerçekleşiyor.
5 Müşterilerinize sürprizler yapın
Dört müşteriden 3’ü daha önceden edindiği pozitif deneyimlerden dolayı daha fazla harcadığını söylüyor.
6 Geri bildirimi destekleyin ve dinleyin
Bill Gates: “En mutsuz müşterileriniz, markanız hakkında öğrenmek için en iyi kaynağınız.”
Yapılan her bir şikâyet, geride sessiz kalan 26 mutsuz müşterinin olduğunu gösteriyor.
Kullanıcıların yüzde 89’u müşteri hizmetini kötü deneyimlediği markayı tercih etmiyor.
Kaynak: Mashable
Yorumlar