Skip to main content

İçinde olduğumuz dönemin teknolojik ritmini yakalayan firmaların karşısına çıkacak olgulara yakından bakalım.

Ritimsel-gelecek

Teknoloji ve dijital pazarlama araçları gelişmeye devam ederken, işletmelerin de pazarlama ve tüketici davranışlarıyla ilgili trendlere uyum sağlamaları gerekiyor. Teknolojinin gelişen ritmi ile getirdiği değişikliklere uyum sağlama konusunda adım atan işletmeler, daha başarılı olmak ve müşterileri ile daha iyi iletişim kurabilmek için teknolojik araçlara ve stratejilere çabucak uyum sağlamalılar.

2017 yılının ilk çeyreği sonunda Hubspot’un yaptığı ankete göre önümüzdeki çeyrekte firmaların yatırım yapacağı alanların sırasıyla mobil ödemeler, sesli aramalar (voice search), VR&AR ve ekransız ödeme sistemleri (Amazon Dash gibi) olacağı ön görülmektedir. Bu öngörüyle yola çıkarsak dönemin teknolojik ritmini yakalayan firmaların karşısına çıkacak tüm olguları incelemek ve sizlere aktarmak isterim.

Çevre dostu ürünler

Tüketiciler sosyal sorumluluk sahibi ve güvenilir markalara daha fazla ilgi duyuyor.  Yeni nesiller çevre dostu ambalaj ve ürün üretmeyi benimseyen firmalardan daha fazla ürün satın alma eğilimindeler. Bu sebeple firmalar, Y jenerasyonunun sosyal açıdan bilinçli olduğuklarının yanı sıra, değerlerini ve ürünlerini bu bağlamda öncelikli olarak yenilemesinin de farkındalar.  Örneğin TOMS markasının “One for One” sosyal sorumluluk projesi kapsamı içersinde çevre dostu ürünlerine stratejik olarak deyinmesi son yıllarda herkesin markaya bakış açısını ve satın alma modelini değiştirdiğini çok rahatlıkla söyleyebilirim.

Kişiselleştirilmiş ürünler

Firmalar her bir kullanıcı ile iletişim kurmak ve ürünleri tam istedikleri hale getirmek için büyük emek harcıyor. Tüketiciler bir tür özgürlük istiyor ve benliklerine önem veren firmalardan ürün almayı tercih ediyorlar. Bu trendin etkilerini Nike’nin kişiye özel hazırlanmış ayakkabılarında ve Tesla’nın müşterilerine sunduğu araçlarda diledikleri değişikliği yapabilme imkanında görebiliyoruz.

Yaratıcı drone çalışmaları

Dünyanın her yerinde drone’lar artık hobi için bile kullanılır oldular. Firmalar da bu akımdan faydalanmak ve müşteri deneyimini geliştirmek için bundan yararlanmak istiyorlar. Son dönemlerde konuşulan emlak sektöründeki bir çok firmanın kendi droneları sayesinde müşterilerine canlı ev gezdirmek gibi bir çok alanda kullanmaya başladıklarına şahit oluyoruz. Amazon Prime Air ise en çok konuştuğumuz ve acaba nasıl uyum sağlayacağımızı düşündüğümüz bir teknolojiydi ama şimdi hep üzerine koyup daha farklı neler olabilir onları düşünmeye ve yeni fikirler geliştirmeye çalışıyoruz.

Bilindikten öte yapay zeka

Öğrenebilen ve insan zekası gerektiren sorunları çözebilen makine sayısında artış görmekteyiz. Şu an bile kendi kendine problem çözebilen makineler ya da sürücüsüz araçlar görebiliyoruz. Önümüzdeki dönemde ise şimdiye kadar sadece insanların üstesinden gelebildiği adapte olma ve öğrenme becerilerine sahip daha fazla makine göreceğiz.

Big Data ve analiz

Geçtiğimiz yıllarda bir çok firmanın yanlış yönlendirilen veya ölçülen verileri yüzünden sıkıntı yaşadığına az çok şahit olduk. Önümüzdeki yıllarda daha doğru analizler göreceğimiz gibi müşteri verilerine erişimde de daha başarılı olunacağına inanıyorum. Teknolojiye yatırım yapan ve doğru kalifiye eleman istihdam eden firmalar, devamlı olarak yenilediği ve geliştirdiği analizler sayesinde doğru pazarlama stratejisini belirlemekte kullanabilecekleri çok daha fazla veriye ulaşabilecekler.