Hepinizden çok özür diliyorum böyle bir başlık attığım için ama artık dayanamadım ve sizlerle paylaşmak istedim. Ocak ayında 7 ülke ve 3 kıta dolaştım, ülke ve kültür bağımsız gördüğüm şeylerdeki benzerlikler artık beni çok şaşırtmaya başladı. O kadar garip ki; herkes aynı boş cümleleri ve aynı anlamsız hikâyeleri anlatıyor, adeta kendi aralarında anlamışçasına. Kimisi kurumsalların hikâyeleri, kimisi kişilerin ama çoğu boş, arkası dolu değil ve inandırıcılıktan çok uzak.
Başlıktaki hashtag’in hikâyesi
Öncelikle bu başlığı daha doğrusu hashtag’i nereden aldığımı açıklayayım. Daha önceki yazılarımda bahsettiğim gibi N26 hem iş modeli olarak, hem de müşterisi olarak çok beğendiğim yeni nesil bir banka. Yakın zamanda Almanya’nın her yerini bu hashtag ile boyadılar. Bu öyle bir kampanya ki, hem sert başlığı, hem de bir o kadar sade anlatımıyla tüm dünyada konuşuluyor. Hepinize bir bakmanızı öneririm.
Simdi son 1 ayda 3 kıtada tekrarlı olarak duyduğum saçmalıkları paylaşayım sizinle:
1. `Merhaba, ben UX ve servis tasarımcısıyım.` Evet, etrafımdaki herkes sanki bir anda servis tasarımcısı oldu. Özgeçmişlere bakıyorum, hiçbir tecrübe yok. Ürün yönetiminde çalışmış ama bir anda servis tasarımcısı olmuş.
2. ` Biz müşterilerimizin paralarını yöneterek onlara hayatta zaman kazandırmak istiyoruz.` Gerçekten bu cümleye inanmak çok zor. Anlıyorum, ben de dijitalin içindeyim. Evet, dijital vakit kazandırıyor ama bu cümlenin inandırıcılığından hiç emin değilim.
3. `Amazon ve Facebook geliyor, siz bittiniz.` Bunu genelde dijitalde bir pozisyon bulmaya çalışanlardan duyuyorum. Arkadaş, hayatta her şey bitti ve korkutarak mı iş bulacaksın?
4. `Bitcoin’i Hong Kong’dan aldım, Polonya’da sattım. 1 günde 1000 dolar kazandım.` Evet biliyorum, bu tür kazanımlar oldu. Ama bu durumu 3 kuruşu olan adamın parasını çer çöp etmek için kullanma bari. Son 1 haftadır bir sürü ağlama, gözyaşı. Emek vermeden kazanılan para tat vermiyor.
5. `Biz müşteri deneyimini her şeyden öne koyuyoruz.` Gerçekten mi? Bu kadar boşa sarf edilen bir cümle olamaz. Herhangi bir sürecini müşterinle test ettin mi? Bomboş bir cümle maalesef.
6. `Bizim Chatbot sadece Chatbot değil, aynı zamanda AI.` Açıklıkla söylüyorum, en az 100 şirket gördüm ama daha gerçekten AI göremedim ya da ben AI ne bilmiyorum tabii :)
Uzun lafın kısası, çok hızlı başlayan bir 2018 oldu. Özellikle Kuzey Asya’da yukarı giden piyasalar, birçok yeni teknolojik gelişme ve Çin’in yeni yılı dönemi öncesi planlama çalışmalarımız hızla devam ediyor. Bu seneden en büyük beklentim boş ve anlamsız her şeyi geride bırakmak. #nobullshit ve hayırlı işler diliyorum.
Yorumlar