İngiltere’de internet kullanıcılarının okuma alışkanlıklarını değerlendiren bir araştırmaya göre, kullanıcıların yüzde 77’si blog okuyor ve internette geçirdiği zamanın yüzde 23’ünü blog okumaya ayırıyor. Ancak markalar için bir blog’a sahip olmanın önemi ve getirisi yıllardır değişen içerik pazarlama stratejileri arasında uzun süredir tartışılıyor. Sosyal medya ve diğer mecralarda var olmanın ve göz önünde bulunmanın önemini son yıllarda çok iyi kavramış olan markalar, konu blog olduğunda neden ek bir platformda veya internet sitelerinde böyle bir alana yer vermeleri gerektiğinden ve bunun getirilerini kestiremeyebiliyor. Ancak artık emin olmalıyız ki, blog’a markanızın içerik stratejisinde yer vermek markanın kendini doğru ifade etmesi, kendini sektörde lider olarak konumlaması ve müşterilerle etkileşimi sürekli kılması için olmazsa olmazlardan biri.
İstatistikleri göz önüne alıp harekete geçen markaların yıllık dijital gelir artışları yüzde 20’ye kadar çıkıyor. Blog’un önemini kavrayıp hızlı harekete geçen şirketlerden arama motoru Google ve kozmetik markası Maybelline uzun yıllardır güncel blog içerikleri üretiyorlar ve böylece kitleleriyle iletişimde etkin hattı korumuş oluyorlar. Türkiye’den iki başarılı örnek için ise Pegasus Airlines ve Decathlon’un blog’larını yakından inceleyebilirsiniz.
Blog açmanın faydaları
Ancak iletişime sağlayacağı katkının yanısıra işinize daha farklı nasıl etkileri olacağı sizin için henüz yeterince net değilse, somut ancak uzun vadede göreceğiniz faydaları birlikte incelemekte fayda var.
1. SEO’nun en önemli yakıtı blog’unuzdur. Tüm arama motorları değerli ve faydalı içeriği sever ve size karşılığını verir.
2. Blog oluşturmak için üst düzey tasarım yetenekleri gerekmez. WordPress ve Hubspot gibi blog platformları kullanmak son derece kolaydır ve kullanıcı dostu temalar sunar.
3. Hubspot’un bir araştırmasına göre blog’u olan işletmelerin yüzde 60’ı daha çok sadık müşteri elde ediyor.
4. Şirketinizin sesi oluyor. Marka kimliğinizi yansıtabileceğiniz, yeniliklerden, gelişmelerden, trendlerden ve sektöre dair her şeyden konuşabileceğiniz bir alan yaratmış oluyorsunuz.
5. Uzmanlığınızı paylaşıyorsunuz. Böyle bir alana sahip olmadığınızda kendinizi fikir önderi olarak nasıl konumlayabilirsiniz?
6. İster küçük ölçekli bir işletmede ister uluslarası bir markada olun, dünyaya, endüstriye ve çevreye bakış açınız zamanla tek, minik bir pencereden olabiliyor. Ancak blog sahibi olduğunuzda içerik üretmek sizi farklı bakış açılarıyla düşünmeye iter.
7. Son dönemlerde tüketiciler tarafından reklam kampanyaları yeterince ilgi görmüyor ve güven sağlamada etkin olamıyor. Ancak düzenli yayımlanan blog içerikleri sizi güvenilir bir kaynak yapar ve güven duygusu satınalma davranışını doğrudan etkiler.
8. Düşük maliyetli bir yatırımdır. Yayımladığınız her içerik uzun vadeli varlığınızdır ve marka farkındalığı yaratmada, ürün, hizmet ve uzmanlık tanıtımında önemli bir yardımcıdır.
9. Kullanıcılarınızı tanımanıza yardımcı olur. Blog’unuzu ölçümleyerek davranışlarını, içeriğinizden ne kadar faydalandıklarını takip edebilirsiniz.
Özetle, yukarıdaki tüm maddelerin birleşimi olarak bir blog edinmek uzun vadede daha çok lead sağlamak ve görünürlüğü artırmanın en uygun yoludur ve şimdi harekete geçme vakti!
Yorumlar