Skip to main content

Müşterilerinizi deneyimlerini markalarınızla paylaşmaları için motive edin. Tüketiciler tarafından oluşturulan içeriğin bir marka tarafından oluşturulan içeriğe kıyasla güvenilir olması elbet işinize yarayacaktır.

Güvenilirlik her zaman kazanır!
Pazarlamada inovasyonları takip etmeyi seviyoruz. Pazarda neyin yeni, neyin güncel olduğunu incelemek oldukça ilgi çekici ancak biz, işletmeler için en büyük ticari getiriyi sağlayacak, kullanışlı ve işlemeye konulabilir iletişim ve dönüşüm tekniklerine de en az o kadar ilgi duyuyoruz.

Reklamcılık endüstrisini ormana benzetmek biraz abartı olabilir. Ancak endüstrimiz aynı onun gibi sürekli evrimleşiyor ve büyüyor. Geçtiğimiz birkaç yıl içinde piyasaya sürülen teknolojiler piyasayı derinden sarsmaya başladı bile. Yenilik peşinde olan şirketler, her zamankinden daha hızlı bir şekilde ortaya çıkıyor ve bildiğimiz reklam dünyasının ayarlarıyla oynuyor.

Tüketiciler reklamcılığa ve pazarlamaya olan inancını kaybettikçe, markalar daha da dürüst ve şeffaf davranmaya zorlandı. Özellikle 2018 yılında bunu çok daha yakından hissettik.

İnsanlar, gerçek insanlara markalardan daha çok güvendikleri için, Influencer pazarlama trendi popülaritesini giderek artırıyor. Örneğin GoPro bu alanda harika bir iş çıkarıyor. Hergün #GoPro hashtag’ine her çeşit ekstrem spor dalından binlerce video yükleniyor. Kullanıcılar bu videoları kendileri yüklüyorlar ve yine kullanıcılar bu videolara bayılıyor. Çünkü insanlar diğer insanların deneyimlerini direkt olarak görme imkânına sahip oluyorlar ve bu da markanın güvenirliliğini artırıyor.

Sesli aramaya geçiş pazarlamacılar için ne anlama geliyor?

Google’da her gün gerçekleştirilen 3,5 milyar aramadan neredeyse üçte biri, kişisel asistan cihazları (Alexa, Siri, Cortana) ile yapılan sesli aramalar. Bu cihazların insan konuşmasını anlayabilme yetenekleri geliştikçe internette arama yapmak için son derece yardımcı olabilirler. Sesli arama, tipik masaüstü veya mobil aramadan farklıdır. Google’ı tarayıcınızda açıp arama sorgunuzu yazdığınızda, yüzlerce sayfa arama sonucu görürsünüz. Ama Siri’ye bir soru sorduğunuzda, size sadece birkaç sonuç verecek. Eğer aradığınız bunlardan biriyse tıklanma sayısı muhtemelen daha fazla olacak. Ama tabii ki öncelikle o bilginin orada bulunması gerekir. İşte bu yüzden SEO stratejisinde sesli arama çok önemli. ComScore, 2020 yılına kadar tüm arama sorgularının yarısının ses ile olacağını tahmin ediyor.
Reklam endüstrisi sürekli olarak büyüyor ve bu kaçınılmaz olarak değişikliklere yol açıyor. Her yıl yeni pazarlama trendleri ortaya çıkıyor. Bazıları sektörü yeniden şekillendirmek üzere kalıyorlar; bazıları oldukça hızlı bir şekilde kayboluyor. Onları nasıl ayırt edeceğinizi bildiğinizden emin olun.

• Araştırmanızı yapın. Gerektiğinde adapte olun. Pazarın sunduğu imkânları kullanın.
• 2020 yılına kadar sesli arama marketi tamamen saracak. Trendi kaçırmadığınıza emin olun.
• VR ve AR teknolojisi hâlâ gelişmekteyken yakalayın.
• Addressable TV:  Programatik reklamcılığa dayalı televizyon reklam pazarı keşfedilmemiş durumda, araştırın.
En önemlisi güvenilir olun, böylelikle kullanıcılar sizin için pazarlamayı kendileri yaparlar.