Skip to main content

Geçmişte reklam yalnızca bir masraf olarak görülüyordu. Ancak dijital çağda bu, daha çok gelecekteki çevrimiçi itibarınıza ve değerinize yapılan bir yatırım olarak görülmeli.

Dijital transformasyon mu yapıyorlarmış?
Çok kısa ömre sahip ve bir daha asla izlenmeyecek olan maliyeti yüksek reklamlar, önümüzdeki yıl izlenebilen videolara daha fazla dahil olacak. Bu yeni medyalar ise Google tarafından indexlenmekte ve Facebook ile Twitter üzerinden paylaşılmakta. Medya oluşturma, marka değeri kazandıran ve kazandırmaya da devam edecek olan bir dijital içerik varlığıdır.

Dijital içerik

Web siteniz en önemli dijital varlığınız. Size ait olan ve üzerinde en çok kontrole sahip olduğunuz bir varlık.  Google, Facebook veya Twitter’ın burada bir kontrolü söz konusu değil. Ancak bir web sitesi, içerikleri okumak ve görüntülemek için insanları sürekli geri getiren yaşayan, nefes alan ve evirilen bir bir çekim alanı olmalıdır.

Yerelden ziyade küresel düşünmek

Rakipleriniz artık sadece yerel değil.  Türkiye’ye çok yakın zamanda gelecek Amazon, sokağınızın köşesindeki kitap dükkanı ve pek çok işletmenin küresel rakibi konumunda. Küçük düşünmeyi artık bir kenara bırakmamız gerekiyor. Çünkü artık tüm dünyaya sosyal medyada paylaşılan bir tweet, e-posta veya blog yazısı ile ulaşabiliyoruz.

Robotların yükselişi

Pazarlama eskiden yalnızca bir sanattı. Son zamanlarda ise bu durum teknoloji ve bilimle birlikte çok daha güçlendi ve daha iyi bir hale geldi. İnsan sezgileri ve yaratıcılığı ise verilerle ile güçlendirilmeye devam ediyor. Medyanın parçalara ayrılması yardıma ihtiyaç duyduğunuz boyutta dijital pazarlama yapmanız anlamına geliyor. Dijital pazarlamacılık platformları, belli boyutlarda yayın ve pazarlama faaliyetleri yürütmenize olanak sağlayan otomasyon araçları sunuyor.

Ücretli dijital reklam

Neyin işe yarayıp neyin yaramadığını bilmek, Facebook pazarlamacılığına yönelik olarak harcanan paraların doğru yaratıcı içeriklere yönlendirilmesini, doğru hedef kitlelere yaklaşılmasını ve en çok işe yarayacak eylem çağrılarının belirlenmesini sağlıyor. Pazarlama verimliliği de ayrıca izlenim, etkileşim ve tıklamalar bakımından da ölçülebiliyor.Günümüzde neredeyse tüm veri noktalarını ölçme kabiliyetine sahibiz. Ölçüm, dijital dünyanın en iyi olduğu konulardan biri. Ancak bunu yapmak için neyi ölçmenizin gerektiğini bilmeniz ve gereken dijital araçlara sahip olmanız gerekiyor.

E-posta canlılığını hala koruyor

E-posta hala varlığını koruyan bir dijital trend.  Sosyal medya ve tüm çoklu mesajlaşma uygulamalarının (Facebook Messenger, WhatsApp, Hangout ve dahası) yükselişi, insanların e-postanın geleceğini sorgulamasına neden oldu. Yakın zamanda da ortadan kalkacağa pek benzemiyor.

Hala temel iş iletişim aracı olma özelliğini koruyor.  İşyerlerindeki ekiplere yönelik bir sohbet uygulaması olan Slack’in kurucusu Stewart Butterfield e-posta hakkında şunları söylüyor : “Her ne kadar herkes nefret etse de epostanın varlığını sürdürmesinin nedeni  e-postanın pek çok faydasının olması ve resmi iletişimler için en ortak payda olmasıdır”.

 Kişiselleştirmenin gelişimi

Çevrimdışı ve çevrimiçi olarak dikkati yakalama ve elde tutmanın anahtarı ilgiyi üzerine çekmektir. İlgi çeken ve satış sağlayan içeriğin sunulması sizi fark etmeleri ve e-posta listesine abone olmaları için müşterilerin ilgi alanlarının belirlenmesi anlamına gelir. Günümüzde, e-postadan kişiselleştirilmiş pazarlama olanağı sunan pazarlama yazılımlarına kadar uzanan çeşitli dijital pazarlama teknolojileri mevcut.  Ayrıca tüm işletmelerin kaynakları arasında olan ve kolayca erişilebildiği bir varlıktır.

Ücretli sosyal medya reklamcılığının sonu gelmeyen artışı

Sosyal medya ücretsizdi. 7 yıl önce bir çok  pazarlamacının da ilgisini çeken şey buydu. Ancak durum değişti. Facebook, sayfalara yönelik organik erişimi neredeyse sıfıra indirdi. Facebook takipçilerinize mi ulaşmak istiyorsunuz? O zaman bedelini ödemeniz gerekiyor. Artık tüm sosyal ağlar oyuna dahil oldu ve sosyal medyanın medya kanallarından herhangi biri haline gelmesiyle birlikte bu gerçeklik ortadan kalkmayacak. Buna uyum sağlamak zorundasınız. “Sağladığı şeyin ne olduğunu bilene kadar trafik için ödeme yapmayın.”