Skip to main content

Dijital ve analog yaşamların daha da bütünleştiği önemli bir yıla hep birlikte “merhaba” diyoruz

Teknoloji ve pazarlama dünyasında birçok yeniliğe şahit olduğumuz heyecan verici bir yılı daha geride bırakıyoruz. Teknolojik evrimimiz artan bir hızda ilerlemeye devam ederken, dijital ve analog dünyaların da büyük bir hızla birbirine yaklaştığını görüyoruz.

Küresel araştırma şirketi Gartner, Ekim ayında Orlando’da ITxpo bünyesinde düzenlediği sempozyumda 2015 yılında stratejik öneme sahip olacak gelişen teknolojiler hakkında bir rapor yayınladı. Raporda 2015 yılındaki teknolojik trendler üç ana başlık altında toplanmış; bütünleşen gerçek ve sanal dünyalar, ortam bağımsız zekanın gelişi ve dijital iş dönüşümünde teknoloji etkisi. Gelin 2015’te başı çekecek birkaç trende birlikte göz atalım.

Giyilebilir teknolojiler ve nesnelerin interneti

Akıllı telefon pazarındaki büyük gelişmeler ve edinilen tecrübeler yeni akıllı cihaz segmentlerinin doğuşuna ön ayak oluyor. Araştırmalar saat ve gözlükle başlayan trendin, akıllı kontak lens ve kıyafetlere kadar sıçrayacağı yönünde. Samsung, Google ve Apple gibi teknoloji devlerinin giyilebilir teknolojiler pazarına yönelmesi bu alanda bizleri bekleyen çarpıcı yeniliklerin habercisi gibi.

Nesnelerin interneti tarafına baktığımızdaysa, her yerden akan sayısal verilerin doğru servislerle kombinlemesiyle her şeyin dijitalleştirilmesi trendinin beraberinde dört temel kullanım modelini getireceği söyleniyor; “yönet, paraya dönüştür, işlet ve genişlet”. Bu dört model sadece internet dünyasında değil, finansal servislerden, hastane ve eğitim sektörüne kadar aklınıza gelebilecek her türlü endüstrinin dijital otomasyonunu bir üst seviyeye taşınması anlamına geliyor.

3 boyutlu yazıcılar

Gartner’ın raporuna göre 3 boyutlu yazıcılar tarafındaki ucuz alternatiflerin artmasıyla bu segmentte önümüzdeki iki yıl boyunca pazarda her yıl yüzyüde oranında bir büyümeyle karşılaşacağız. 3 Boyutlu yazıcılar ile Maker kültürünün tabana daha da çok yayılacağı ve bireysel endüstrileşmenin kurumsal yapılara yön vereceği bir gerçek. Fikirlerin yeni petrol olarak nitelendirildiği bir çağda, doğru fikirler doğru enstrümanlarla buluştuğunda devrimsel nitelikte gelişmelerin olacağı kaçınılmaz. Umarım devrimlerle evrime çıkılan u yolculukta sıkıntı olmaz.

Büyük veri ve Analytics

İnsanoğlu günde iki buçuk kentrilyon baytlık veri üretiyor. Doğru sorular sorup, arzu edilen cevaplara erişilmediği müddetçe toplanan büyük verinin hiçbir anlamı yok. Ucu bucağı olmayan bu veriyi anlamlaştırmak ve yönetebilmek için analytics tarafındaki çalışmalar altın değerinde. Nesnelerin interneti, sosyal medya, giyilebilir cihazlar derken bu platform ve cihazlardan üretilen verilerin analiz edilebilmesi için tüm bu platform ve cihazların içinde görünmez analytics araçlarının olması gündemde. Kullandığımız her akıllı cihaz ve platform üzerinde ürettiğimiz verilerin arka planda cihazların içinde gömülü olarak çalışan analiz araçları tarafından yorumlanıp daha sonra merkeze iletilmesi yaklaşımı, hayata dokunan her minik uygulamanın artık birer veri cambazı olması gerektiğini düşündürüyor.

Bulut Bilişim

Bulut ve mobil bilişim dünyalarının birbirine yakınsaması önümüzdeki yıl da devam edecek. Mobil genişbant internetin ucuzlaması ve gelişmesiyle buluta bağlı cihazlar ve servisler tarafında da bazı değişikliklerin olacağı düşünülüyor. Bulut bilişimin gelişmesiyle cebimizdeki cihazların işlemci ve depolama kapasitelerinin önemi de her geçen gün daha da azalacak gibi… Cihazların kaldırmayacağı karmaşıklıktaki işlemler, çeşitli bulut servisleri üzerinden birbirine bağlı daha güçlü cihazlar tarafından işleme alınıp, çözümlenip cihazınıza gönderilecek. Bulut bilişim servisleri ile birbirine bağlı farklı formattaki cihazlar sayesinde oyun, televizyon ve eğlence endüstrilerinde de yeni deneyimler bizleri bekliyor olacak.