- Öncelikle içeriğiniz benzersiz olmalı. Çünkü içeriği başka sitelerden alırsanız, bunun arama motorları ve kullanıcı için bir anlamı olmayacaktır. Kullanıcı eğer başka sitelerde bulamadığı bir içeriği sizin sitenizde bulursa, artık onun gözünde bu konunun uzmanı sizsiniz.
- İçeriğiniz sadece metin bazlı olmamalı. Artık 4,5G çağında yaşıyoruz. Yüksek çözünürlüklü görseller ve videolarla desteklediğiniz içerik sıkıcılıktan kurtulacak ve kullanıcıların ürünü satın alma noktasında onlara çok yardımcı olacak. Eğer bir ürün mağazada tutarak satın alınıyorsa, mutlaka çok yüksek çözünürlüklü görsellerle desteklenmeli.
- Ürününün fiziksel satış deneyimini göz ardı etmeyin! Ürün mağazalarda satın alınırken ne tür sorularla karşılaşılıyorsa, siteniz bu sorulara tam yanıt vermeli.
- Bu arada tasarım konusunu, içerik derken de pas geçemeyeceğim. Font ve font büyüklüğü seçimi çok önemli. Global normlar size yol gösterici olacaktır. İnovasyon yapacaksanız, yeri font değil. Cep telefonu satmaya çalışırken font olarak Comic kullanıyorsanız, size kolay gelsin. Tabii satır aralarının büyüklüğü vb. konularda da web sitenizi son bir kez onaylayın.
- Herkes renkli kişilikleri sever ama bir şey okurken kimse renk cümbüşü içinde bulmak istemez kendisini. O yüzden içerik sayfalarınız için en risksizi, beyaz üzerine siyah fonttur. Bir de ülkemizde e-mailler’de çok yaygındır: Aciiiiiiil konusu. Bunun gibi uygulamalar, kullanıcının gözünde sizi profesyonelden ziyade bir kapkaççı konumuna geçirecektir. Benzersiz içerik çok önemli ama siz yine de sitenize, Müthişşşş fiyat!!!!! yazmayın.
- Sitenizde doğrudan açılan bir video ya da ses varsa, bunu kendi kişisel sitenizde test edin, bir e-ticaret sitesinde değil. Kişiler buraya ürünü en hızlı şekilde bulmak için geldi ve sizin kurumsal videonuzu seyretmek istemiyor. Patronunuzu susturamıyor musunuz? O zaman biraz video hosting sitelerine yatırım yapın ve ‘bizi bu kadar kişi seyretti’ deyin.
- Engelli arkadaşlarımızı unutmayın. Bir gün gözlerinizi bağlayın ya da ellerinizin olmadığını düşünün ve içeriğiniz onlara hizmet ediyor mu test edin! Onlardan onay alın çünkü belki bir gün siz de onların koltuğunda oturuyor bulabilirsiniz kendinizi.
- Belirli saniyelerle geçen bannerlarınız var ama geçiş süreleri çok hızlı. Çünkü yedinci banner’ın sahibi size baskı yaptı. Bunu yaparak ona iyilik değil, kötülük yapıyorsunuz çünkü artık 3-6 sıralı banner’larınız da görünmedi!
- Tutarlı olun. İşe yeni aldığınız bebek kategorisindeki arkadaşınızın, ‘Ay valla süper ürün’ şeklinde bir içerik yazmasına izin vermeyin. Kurumsal olun ve kullanıcılara aynı deneyimi yaşatın. Kullanıcılarla ne tür bir dil kullanacağınızı belirleyin ve hep ona göre davranın. Bu arada evet, Hakkında sayfasında bile!
- İçeriğinizi sık sık gözden geçirin. Arama motorları bunu çok sever.
- Kullanıcı bazlı içerik, bundan 7-8 yıl öncesinin en önemli konusuydu. Malum o zamanlar sosyal medya hızla yayılıyordu. Hala çok önemli! Ama sitenizde sadece, o ürünle ilgili olumlu şeyleri yayınlıyorsanız yanlış yapıyorsunuz ve bizlerin yıllardır süren uğraşılarını göz ardı ediyorsunuz. Kullanıcı sizden danışman olmanızı bekliyor, sadece işinize geleni söylemenizi değil. O nedenle, ‘her şikayet bir fırsattır’ diye düşünerek tüm kullanıcı yorumlarını sitenizde yayınlayın ama altında da sizin için bir alan olsun. Yanıtınızı ve bu şikayetle ilgili aksiyonunuzu görsün kullanıcı.
Yorumlar