E-ticarette oyunun kurallarını değiştiren mobil teknolojilerin yeni durağı mağaza içi. ABD ile başlayıp tüm dünyada başta perakende olmak üzere birçok sektör için 2014 yılının en popüler oyuncusu olan Beacon teknolojisinin ayak seslerini son birkaç aydır Türkiye’de duymaya başladık. Peki, Beacon nedir ve sektörü nasıl etkileyecek?
Bugün fiziksel ve sanalın birbirine entegre olduğu küresel dünyada markalar için de gerçek kişiler için de artık anlamlı olan tek bir şey var: Deneyim. İstediğiniz kadar iyi kampanya yapın, iş yapın, teknoloji yapın, indirim yapın müşteriye ya da kullanıcıya adına ne derseniz deyin, iyi bir deneyim yaşatmıyorsanız yaptığınız iş sürdürülebilir olmayacak. Deneyimin her şey olduğu ve tüketicinin her istediğine her zaman erişmek istediği pazarlama ekosisteminde ise markaların elinde beacon isminde yepyeni bir silah var. Bu teknoloji dijital mahremiyetini sosyal medya ve e-ticaret süreçlerinde çoktan kaybetmiş dijital ayak izlerini sağa sola kendi rızasıyla “check in” yapan tüketiciyi gerçek dünya olan mağazanın içinde 12’den vurmanın yegâne yolu. Bu cihaz sınırlı bir alana verdiği sinyalle şayet bluetooth’u açıksa ve elindeki akıllı cihazda beacon’la entegre uygulama yüklü ise müşteriye sınırsız bir deneyim vadediyor. İndirim, fırsat, içerik, video…
Mağaza içi pazarlamada Beacon’lı dönem başlıyor
Beacon, Türkiye pazarı için çok yeni bir teknoloji. Henüz markalar da teknoloji üreticileri de konuya yüzde yüz vakıf değiller. En çok zikredilen konuların başında mağaza içi pazarlamada özellikle perakende sektöründe müşteri verilerine ulaşma adına katacağı katma değer. Diğer yandan müşteriye bluetooth açtırabilmeden mahremiyete kadar bu teknolojinin önündeki engeller, faydasından çok daha fazla gündeme getiriliyor. Bununla birlikte yavaş yavaş ilk uygulama örneklerini de gözlemlemeye başladığımız Beacon konusunu bu Digitable kapak dosyamız için tartışmaya açtık.
Dijitalde yılın kazananları
Türk markaları ve ajanslarının ödül bolluğu yaşadığı bu yılı fırsat bilerek hazırladığımız Winner 2014 ekinde hem dünyaca ünlü prestijli ödüllerin geçmişten bugüne gelişimini inceledik hem de reklamverenler ve ajansların görüşleri ışığında ödül kazanmanın artılarını değerlendirdik.
Bunun dışında dergide bu ayın öne çıkan başlıkları; veri gazeteciliği, giyilebilir bankacılık, akıllı şehirler ve fiyat karşılaştırma siteleri oldu.
Yorumlar