Skip to main content

euro message, listeden silinmesi gereken e-posta adreslerini sıraladı.

eposta listenizi düzenli olarak temizlediğinizde, gereksiz kontakları ve eposta pazarlama başarınıza zarar verebilecek kişileri listenizden çıkarmış olursunuz.

Liste temizleme, üyelikten ayrılma oranlarını ve epostalarınızı alan tarafların sizi spam olarak işaretleme oranını azaltır; epostalarınızı daha iyi bölümlere ayırmanıza yardımcı olur ve içeriğin uygunluğunu arttırır; ulaşılabilirlik oranınızı ve eposta göndericisi olarak itibarınızı geliştirir; epostalarınızın açılma oranını iyileştirir; gönderim esasına göre ücretlendirme yapılması halinde maliyetten tasarruf etmenizi sağlar; eposta ölçüleriniz iyileştiğinde bir pazarlama yıldızı gibi gözükmenizi sağlar ve daha önemlisi yasal olarak izinli e-pazarlamaya uygun ilerlemenizi sağlar.

Eposta listenizi temizlerken aramanız ve silmeniz gereken tüm eposta adreslerinin bir dökümünü görmek ve yeni, tamamen temiz bir liste elde etmek için yapmanız gerekenler konusunda bilgi almak için aşağıdaki yedi maddeyi okuyabilirsiniz.

Listenizden temizlemeniz gereken e-posta adresleri

Tekrarlanan ve geçersiz eposta adresleri: CRM’inizin tüm listedeki aboneleri bir kez yazdığından emin olun; bunun için en iyi referans epostadır, çünkü eposta adresleri benzersizdir. Bu süreç boyunca, her eposta adresinin gerçek ve geçerli olduğu kontrol edilmelidir.

Üyelikten ayrılanlar: Bir kişi emaillerinizdeki çıkış linklerine tıkladıysa eposta listenizden çıkarılmalıdır. Bu kanun niteliğinde bir kuraldır.

E-posta almayı talep etmemiş kontaklar: İster pazarlama yöneticinizi değiştiriyor olun, ister eposta pazarlama yöntemlerinizle ilgili hataları yeni öğrenmiş olun, liste satın alarak veya diğer yasadışı veya tam yasal olmayan eposta toplama yöntemleri ile listenize girmiş tüm kişileri listenizden çıkarmanız gerekir. Bu sadece sizi gereksiz eposta adreslerinden kurtarmaya yardımcı olmayacak aynı zamanda e-posta göndericisi olarak itibarınızın, eposta iletim oranınızın ve e-postalarınızın açılma ve tıklanma oranının artmasına yardımcı olacaktır.

Sahte eposta adresleri: Sahte adresler support@company.com veya team@company.com gibi adreslerdir. Birçok ESP’ler bu tip adreslere başarılı bir şekilde e-posta göndermez çünkü sahte eposta adresleri ile bağlantılı eposta adreslerinin hepsi, sizden bilgi almayı kabul etmeyebilir ve muhtemelen de hepsi bu tür iletişimleri almayı kabul etmeyeceklerdir.

Geri dönen eposta adresleri: Geri dönen e-postaları temizlerken dikkate almanız gereken iki tip vardır, kalıcı sebeplerle geri dönme ve geçici sebeplerle geri dönme. Bir kişiye gönderilen e-postalar kalıcı sebeplerle geri dönüyorsa, örneğin geçersiz e-posta adresi veya bloke edilen bir e-posta adresi gibi, bu listenizden bir süre gözlemlemeniz ardından çıkarmanız gereken kalıcı sebeplerle geri dönen eposta adresleridir. Ancak geçici olarak geri dönüyorlarsa, örneğin otomatik yanıtlayıcı veya posta kutusunun dolu olması, bunlar geçici sebeple geri döner ve listenizde kalmaya devam etmelidir. Geçici sebeplerle geri dönen e-posta adreslerini gözlemlemeye devam etmeniz gerekir. Geri dönme oranları azalmazsa, listenizden çıkarmanız gerekir çünkü büyük bir olasılıkla bu e-posta adresleri de aktif değildir.

Uyuyan eposta alıcıları: Bir kişi e-postalarınızı açmayı veya tıklamayı bıraktıysa hemen listenizden çıkarmamalısınız. Bu durumdaki kişiler, kendilerinden geri dönüş istenen bilgi güncelleme e-postaları gönderilerek, üyelik tercihlerini güncellemesi ve bu şekilde sizin onlara sadece ilgi duydukları konularda faydalı içerikler iletebileceğinize inandırılarak, uyuyan kişileri geri kazanma e-posta kurgularınızın hedef listesinde olmalıdır. Yeniden ilişki kurma çabalarınız sonucunda, e-posta alıcıları hala sizinle iletişimi keserse, onlar sizi spam olarak işaretlemeden ve e-posta göndericisi olarak itibarınıza zarar vermeden önce bu kişileri listenizden çıkarmak sizin yararınıza olacaktır.

Bazı eski eposta alıcıları: e-posta adresi ne kadar eski olursa, bu adreslerin listeden çıkartılma durumu da o kadar gereklidir, bu kişiler e-posta adresini kullanmaktan vazgeçmiş, sizin ürününüz veya hizmetinize olan ilgisini kaybetmiş olabilir. Ancak bunları eski ve sadık e-posta abonelerinizle de karıştırmak istemezsiniz. Peki, aradaki farkı nasıl anlarsınız?

Listenizi, eski listenizle yeni listeniz arasındaki kayıt tarihine göre bölümlere ayırın ve e-posta açma oranları, tıklama oranları, üyelikten ayrılma oranları ve e-posta geri dönme oranlarındaki farkları gözlemleyin. Yeni listenizdeki ile benzer performans ölçülerine sahip olan eski listenizdeki kişiler aktiftir ve listeden kaldırılmamalıdır. Ancak artık kullanılmıyor gibi gözüken, spam şikâyeti gönderen ve geri dönen e-posta adreslerinde ya e-posta adresleri değişmiştir ya da bu kişiler ürün veya hizmetlerinizle artık ilgilenmediği anlamına geliyor.

e-postaları geri dönenleri veya sizi spam olarak işaretleyenleri listenizden çıkarın ve sizin bilgilendirmelerinize ilgisini yitiren kişileri yeniden iletişim kurma kampanyasına dahil edin. Sonuçlar kötü olursa bu kişilere artık veda etmenin zamanı geldi demektir.

Kaynak: euro message