Data.ai tarafından yapılan bir araştırmanın verilerine göre TikTok, Apple App Store ve Google Play’de 10 milyar dolar tüketici harcamasına ulaşan ilk oyun dışı uygulama oldu.
Oyun uygulamaları arasında 12 milyar doların üzerinde gelirle en çok kazanan King/Activision Blizzard’ın Candy Crush Saga’sı oldu. Candy Crush’ı Tencent’en Honor of Kings, XFLAG/Mixi’den Monster Strike ve Supercell’den Clash of Clans takip ediyor.
Data.ai’ın raporu, TikTok’un 2023 yılına halihazırda 6,2 milyar dolardan fazla tüketici harcamasıyla girdiği ve ardından yıl boyunca 3,8 milyar dolar daha eklediği, yani yılın başından itibaren yüzde 61 büyüme kaydettiği belirtiliyor. Verilere göre bu miktar, 2022’nin 3,3 milyar dolarlık toplamından yüzde 15 daha fazla.
Peki TikTok’taki harcamalar nereden geliyor? Kullanıcılar, uygulamada coin alıyor. Bu coin’ler de platformdaki içerik üreticilerine hediye göndermek için kullanılıyor. İçerik üreticileri ise topladıkları bu hediye coin’leri paraya dönüştürebiliyor, TikTok ise yüzde 50’sini kesiyor.
10 milyar dolar harcama barajına yaklaşan diğer uygulamaların ise Tinder ve YouTube olduğunu ancak TikTok’un oldukça gerisinde kaldıklarını belirtelim. Her iki uygulama da TikTok’u 2 ilâ 3 milyar dolar arasında bir farkla takip ediyor.
Kaynak: TikTok becomes first non-game app to reach $10B in consumer spending – TechCrunch
Yorumlar