SEOZEO Kurucusu ve Genel Müdürü Yiğit Konur, internette öne çıkabilmek ve inbound pazarlamada başarılı olmak için dikkat edilmesi gereken noktaları paylaştı. Konur, işin sırrını renkli, yeni ve eşsiz bir içerik yaratabilmekte olduğunu belirtti.
“Artık sürekli tüketiciyi satın almaya zorlayan eski usul pazarlama kavramı güncelliğini yitirdi”
Günümüzde internette varlık göstermek isteyen tüm şirketlerin birer yayıncıya dönüştüğünden söz eden SEOZEO Kurucusu Yiğit Konur, “Artık sürekli tüketiciyi satın almaya zorlayan eski usul pazarlama kavramı güncelliğini yitirdi” ifadesini kullandı.
Inbound Marketing’in temelde, hedef kitleyi ya da potansiyel alıcıyı kendinize çekmek anlamına geldiğinden söz eden Konur, giderek yaygınlaşan bu yeni pazarlama anlayışında başarılı olabilmek için iyi içerik yaratmanın önemine vurgu yaptı. Konur’a göre internette öne çıkmayı hedefleyen şirketler, nasıl iyi içerik hazırlayacaklarını öğrenmek durumunda.
İyi içerik hazırlamanın başlıca püf noktaları ise yaratıcılık, özgün olmak, yazıları belirli bir takvimle güncellemek, imlâ ve gramer kurallarına dikkat etmek, samimiyet ve hepsinden önemlisi sitenizi takip edenlere yepyeni bilgiler vermek.
SEOZOE Kurucusu ve Genel Müdürü Yiğit Konur’un KOBİ’lere önerileri şöyle:
1- Alan adı: SEO, alan adınızı seçerken başlar. Mutlaka alan adınızda sektörünüze yönelik bir kelimeyi bulundurun.
2-Başlıklar önemlidir: Google, sayfalarınızla ilgili ilk tanıma işlemini başlıklarınız üzerinden yapar. Doğru başlıkları belirlemeyi unutmayın.
3-Sorunsuz görüntülenme: Sitenizi Google tarafından sorunsuz görüntülenecek biçimde iyileştirin. Flash ve resim odaklı tasarımdan kaçının.
4-İyi örneklerden ilham alın: Kullanıcı deneyimi yüksek bir sayfa için mutlaka yurtdışındaki iyi örnekleri inceleyin. İçerik odaklı bir site yaratın.
5-İçerik her şeydir: Hedef kitlenizin ilgisini çekebilecek, kendi alanınızla ilgili uzmanlık içeren yazıları bir blogda paylaşın.
6-Güncel ve özgün: Blog içeriğinizi mutlaka istikrarlı bir güncellikte ve tamamen özgün olarak hazırlamayı göz ardı etmeyin.
7-Sektörel platformlardan sitenize yönlendirme sağlayın: Sayfanıza daha fazla bağlantı edinmek sizi üst sıralara taşır. Sektörünüzle ilgili sitelerde, yayınladığınız içeriklere bağlantı verilmesini sağlayın.
8- Bağlantılar: Bağlantılarınızı satın almayın. Sitelerin sizden bahsetmesi için ilgi çekici olabilecek içerikleri üretin.
9-Link değişimi: Link değişimleri yapmayın. Sitelerin size bağlantı vermesini sağlamak için yaratıcı yollar bulabilirsiniz.
Fotoğraf: Shutter Stock
Yorumlar