Snapchat hafta başında yayımladığı, kullanıcı analizine dayanan iki araştırmayla, uygulamayı kimlerin ne amaçla kullandığına dikkat çekti. Popüler sosyal medya uygulamasının bu paylaşımının asıl amacı, reklamverenlere piyasada hala önemli bir yerinin olduğunu göstermekti. Araştırmaların, Fortune’un Snapchat’in indirilme sayılarındaki sert düşüşe işaret eden haberinden kısa süre sonra yayımlanması bunun en anlamlı göstergesi.
Yakın arkadaş etkisi
Açıklanan iki raporda yer alan bilgilere göre; etkileşim oranı yüksek ve güçlü olan uygulama, kullanıcıları satın alma davranışına yönlendirmekte başarılı çünkü Snapchat’te iletişim kuran herkes birbirini tanıyor. Sparkler tarafından yapılan çalışmada, Snapchat’teki etkileşimin yüzde 60’ının yakın arkadaşlar arasında geçtiği, yakın arkadaşların satın alma davranışı konusunda birbirlerini, ünlülere kıyasla üç kat, uzak arkadaşlara göre iki kat fazla etkilediği belirtiliyor.
Aynı araştırmadan başka bir bilgi şu şekilde: İnsanların yüzden 95’i yakın arkadaşlarının “tavsiyelerine güvendiğini”, yüzde 71’i onlarla “benzer markalar satın aldıklarını”, yüzde 62’si “yeni markalar keşfetmekte etkili olduklarını” söylüyor.
Öte yandan, bu bulguların, satın alma davranışında ünlülerin daha etkili olduğunu gösteren Instagram verileriyle zıtlık gösterdiği dikkati çekiyor.
Fortune’da yayımlanan haber
Fortune geçen hafta “Bu rakam Snap yatırımcılarını endişelendirebilir” başlıklı haberinde, Snapchat’in son iki ayda iOS’taki indirilme sayısının, geçen senenin aynı dönemine kıyasla yüzde 40, genel indirilme oranının ise yüzde 22 düşüş yaşadığı bilgisine yer vermişti. Bu veriler, uygulama takibi yapan Sensor Tower isimli şirketten elde edilmişti.
Snapchat’i geliştiren Snap firması, Ocak-Mart dönemine dair bilançosunda; geçen yılın ilk üç ayında 104,6 milyon dolar, bu yılın aynı döneminde ise 2,2 milyar dolar zarar ettiğini açıklamıştı.
Yorumlar