HTC tarafından başlatılan ve dünya çapında yapılan yeni bir araştırma, insanların kullanışlı ve güzel tasarlanmış objelere baktığında ve bu objeleri kullandıklarında mutlu olduklarını ortaya koydu.
İyi tasarlanmış objelere bakmak, onları beğenmek ve onlara dokunmak adeta birer ‘duygusal vitamin’ görevi görüyor; mutluluk ve zevk duygularımızı artırıp bizi stresten ve gerilimden koruyorlar.
Evde ve işyerinde, günlük hayatta kullanılan ‘güzel’, ‘işlevsel’ ya da ‘güzel ve işlevsel’ objelere bakmak ve onlarla etkileşimde olmak şu sonuçları ortaya koyuyor:
• İyi bir tasarıma sahip olan hem güzel hem de işlevsel objeler dinginlik ve memnuniyet gibi pozitif duyguları tetiklerken, öfke ve can sıkıntısı gibi negatif duyguları üçte bir oranında (yüzde 29) azaltıyor.
• Tamamen işlevsel olan ancak güzel olmayan objeler kasvet ve bunalım gibi negatif duyguları yüzde 23 oranında artırıyor.
• İşlevselliğin fazla olmaması yaratıcılığa da zarar verir ve yaratıcı olmayı yüzde 45 oranında indirger.
• Pozitif ruh halleri bizi daha dışa dönük ve yeni fikirlere açık; dolayısıyla da daha yaratıcı hale getirir.
• Bu çalışmada yer alan yedi ülke arasında çok büyük farklılıklar gözlemlenmiyor.
Bu bilimsel araştırma yedi bölgeden toplam 2 bin 177 katılımcının fiziksel (biyometrik) tepkilerini mercek altına aldı. Bunun için bir dizi online yaratıcılık testinin yanı sıra kalp atış hızı ve derideki ter de gözlemlendi.
Yorumlar