Dijital dönüşüm, bir şirketin değer önerisini yeniden düşünmeyi ve ilgili tüm boyutlara gereken dikkati veren bütünsel bir bakış açısıyla ona doğru ilerlemeyi gerektiren bir yolculuk. Şirketler için bu yolculuk boyunca belki de en önemli motivasyon unsuru ilerlemeyi yani dijital olgunluk seviyesini ölçümleyebilmek. Dijital dönüşüm odaklı yönetim danışmanlığı hizmeti veren Digitopia geliştirdiği Dijital Olgunluk Endeksi (DMI) ile son bir sene içinde, dijital dönüşümün önemi ve aciliyetinin farkında olan 67 şirketin dijital olgunluk seviyesini ölçtü. Çalışmaların sonucunda, çeşitli sektörlerde ve farklı büyüklüklerde olan bu şirketlerin dijital olgunluk sevi- yelerinin nerede olduğu, başarılı olanların ortak olarak neler yaptıklarını, bilgi eksikliği olan şirketlerin bu eksikliklerinin kaynağını ve olgunluk seviyesi görece düşük olan şirketlerin hangi alanlar üzerinde yoğunlaşmaları gerektiği tespit edildi. Digital Age’in bu ayki kapak dosyasında bu çalışma kapsamında sektörün dijital olgunluk karnesine dair detayları sayfalarımıza taşıdık.
Bu çalışmada ölçülen şirketlerin dijital olgunluk ortalamasının 5 üzerinden 2,7 seviyesinde olduğunu tespit edildi. Bu bağlamda dijitalleşmede gidilecek çok yol olduğu aşikar ancak bu noktada eminim sizin de aklınıza gelen bazı sorular vardır: Örneğin 2,7’lik ortalama belirlenirken nasıl bir yaklaşımdan yola çıkıldı? Hangi bulgular elde edildi? Dijital olgunluk seviyesindeki dalgalanmanın sektörel dağılımı nasıl? Tüm bu soruların yanıtlarını kapak dosyamızda bulabilirsiniz.
Digital Age Eylül-Ekim sayısı yayında
Eylül-Ekim sayımızın öne çıkan diğer içerikleri
Yaklaşan ABD Başkanlık Seçimleri öncesinde Başkan adayları Trump ve Biden’ın sosyal medyadaki rekabetinin detaylı analizine yer verdiğimiz “ABD Başkan adayları sosyal medya platformlarında karşı karşıya”, Henüz ülkemizde yürürlüğe girmemiş olmasına rağmen’, rüzgarını şimdiden hissetmeye başladığımız GDPR ve sosyal medya ilişkisinin irdelendiği “Sosyal meyda için GDPR’a hazırlık zamanı” ve Elon Musk’ın geçtiğimiz günlerde detaylarını dünya ile paylaştığı insan beynini bilgisayar arayüzlerine bağlayacak teknolojiler üzerinde çalıştığı projesi Neuralink için Silikon Vadisi’nden ve bilim dünyasından önemli isimlerin görüşlerinin yer aldığı “Neuralink ne zaman insan beynine çip takabilir?” başlıklı yazılar bu ayın öne çıkan diğer içerikleri olarak dikkat çekiyor.
Digital Age, dijitalde
Digital Age, iki ayda bir Turkcell ve Dmags dergilik platformlarından ve Digital Age premium arşivinden okuyuculara ulaşmaya devam ediyor.
Digital Age Eylül-Ekim sayısını Turkcell Dergilik‘ten indirmek için buraya tıklayabilirsiniz.
Yorumlar