Perakende markalarına e-ticaret platformları ve omni-kanal çözümler sağlayan Positive A Digital Approach, önümüzdeki 1 yıl içerisinde Click & Collect kurgularının, perakende sektöründeki firmaların sıcak gündem konularından biri olacağını belirtiyor.
Tüketicilerin almak istedikleri ürünleri internet üzerinden sipariş verip, ürünler hazır olduğunda, sipariş verirken seçtikleri mağazadan teslim almalarını sağlayan Click & Collect sistemi, tüm dünyada e-ticaretin ve perakendenin en sıcak gündem konuları arasında yer alıyor. Markalar için sayısız avantajlar barındıran Click & Collect kurgusunun en önemli faydası müşteri deneyimini artırmak olarak öne çıkıyor. Kullanıcıların ürünlerini hafta sonu da dahil istedikleri zaman istedikleri mağazadan, kasada sıra beklemek zorunda kalmadan teslim alabilmeleri, mağazada anında iade edebilmeleri gibi olanaklar kesintisiz müşteri deneyimini artırıyor. Metrekare verimliliğini de artıran Click & Collect sayesinde markalar, ürünlerini teslim almaya gelen tüketicilere mağazada bulunan diğer ürünlerin satışını gerçekleştirebiliyorlar. Markalar, yakın gelecekte yaygınlaşacak bu sistemden elde edilen veriler sayesinde, mağazalarında hangi ürünlerden, ne sıklıkta stok bulundurulacağına da karar verebilir hale gelecekler.
Türkiye’nin önde gelen yerli e-ticaret platform geliştiricilerinden Positive A Digital Approach, Click & Collect trendinin Türkiye’de de yaygınlaşmaya başladığını belirtiyor. Gelecek 5 yıl içinde, perakende markalarının büyüklüklerinin sadece mağaza metrekare büyüklüğü ile değil aynı zamanda metrekare verimlilik oranı ile de ölçüleceğini belirten Positive A Digital Approach Kurucu Ortağı Caner Istı, “AVM kira maliyetlerinin artması ile markalar mağaza açarken artık daha seçici davranıyorlar ve Click & Collect sayesinde mağazalarının büyüklüğü ne olursa olsun tüm ürün gamını satabilir hale gelmeyi istiyorlar. Click & Collect önümüzdeki yıl perakende markalarının en sık kullanacağı omni-channel çözümü olacak” diyor.
Yorumlar