Instagram Türkiye’de , markaların etkin pazarlama iletişimi için yoğun emek harcadığı bir mecraya dönüştü. Instagram’da pazarlama iletişimiyle fark yaratan markalara, başarılarının altında yatan stratejiyi sorduk
İçeriğin özgün olması çok önemli
Avon Instagram hesabımızda güçlü içerik iletişimimizi sosyal medya trendleriyle buluşturuyoruz. Instagram’da artık etkileşimi ve erişimi ölçümleyebildiğimiz bir dönem başladı. Avon Instagram hesabını takip eden çok sıkı bir kitle var ve biz onlarla sürekli etkileşim içindeyiz. Bu bazen onların bir sorusu üzerinden ilerliyor, bazen biz mecraya özel bir aktivasyon, yarışma yönetiyoruz. Sürecin dinamik olduğunu ve karşılıklı evrildiğini söyleyebiliriz. Instagram’da üretilen içeriğin özgün ve takipçi kitleniz için anlamlı olması çok önemli. Markanızın Instagram hesabı marka özünüzü yansıtmalı. Takipçi kitleniz ile etkileşimi artıracak aktiviteler planlamak, onların taleplerine zamanında ve doğru yanıt verebilmek de vazgeçilmez unsurlardan.
Avon Türkiye – 229 bin takipçi, 1.370 gönderi
Yoğun hashtag kullanımı yapmıyoruz
Genel olarak tüm yayıncıların ortak kullandıkları strateji, az metin çok görsel. Bu sebeple habercilikte içerik kadar görsel kullanımı da büyük önem teşkil ediyor. Ocak 2013’ten bu yana aktif olarak kullandığımız Instagram sayfamız bu anlamda bizim için güzel bir mecra. Özellikle, sadece online mecralarda yayınlanan Fanatik Express baskılarımız çok ilgi görmekte. Bunun dışında, güncel spor haberleri, maçlardan özel görüntüler, sporcuların özel hayatlarından samimi kareler ve Fanatik’in özel arşivinden seçilmiş fotoğraflar da yayınladığımız diğer içerikler arasında. İçeriklerimizde yoğun hashtag’ler kullanmamayı tercih ediyoruz. Görsele uygun ve tanımlayıcı hashtag’ler kullanmak bizi doğru ve etkin bir hedef kitleye yönlendiriyor.
Fanatik – 191 bin takipçi, 1.550 gönderi
Yeni stratejiyle yüzde 1269 büyüme yaşandı
Instagram, GittiGidiyor’un ürün çeşitliliğini ve renkli dünyasını ön plana çıkararak sunabildiğimiz bir alan. Geçen sene yenilediğimiz Instagram stratejimizle birlikte alışverişe motive etme anlamında da Instagram bizim için önemli bir kanal haline geldi. Strateji ve içeriğimizi bu doğrultuda değiştirdikten sonraki dönemde Instagram hesabımızda yüzde 1269 büyüme elde ettik. Buna ek olarak “buyin.social” isimli bir Instagram uygulaması ile Instagram hesabımızda paylaştığımız ürünleri kullanıcılar hemen GittiGidiyor üzerinden satın alabiliyor. Sektörde ilk kez Instagram Stories üzerinden ürün lansmanını takipçilerimizle eşzamanlı olarak paylaştık. Bu çalışmalarımızın etkisiyle 2016 Ağustos ayı itibarıyla toplam trafiğimizin yüzde 64’ü mobilden geliyor.
Gittigidiyor – 177 bin takipçi, 1.010 gönderi
Insight özelliği büyük bir kolaylık sağladı
Instagram’ın ruhuna uygun olarak, hem markamızı temsil edecek hem de takipçilerin ilgisini çekecek türden paylaşımlar yapıyoruz. Instagram son dönemde “Insight” özelliğini markalara açarak büyük bir kolaylık sağladı. Artık paylaşımlar kaç kişi tarafından görüntülemiş, takipçiler hangi saatlerde daha aktif gibi bilgiler görülebiliyor. Instagram’ın reklam kanallarını aktif etmesiyle birlikte bu özelliğin, markaların Instagram’a gösterdiği değeri daha da artıracağını öngörebiliriz. Instagram, Facebook kadar feed’inde rank gösterimi üzerinde durmadığından paylaştıklarınızı takipçilerinizin çoğu görüyor. Bu yüzden yoğun frekanstan kaçınmak gerekiyor. Özellikle “stories” kısmında yapılacak yoğun iletişim takipçilerinizi zorlayabilir.
Hepsiburada – 164 bin takipçi, 640 gönderi
Instagram’da HTC Türkiye, Fransa ve İngiltere ile ilk üçte
İki yıldır aktif olan HTC Türkiye hesabımızla, Avrupa, Orta Doğu ve Afrika pazarındaki ülkeler içerisinde sosyal medya stratejisi ve kullanım oranıyla İngiltere ve Fransa’yla birlikte ilk üçte yer alıyoruz. Ogilvy İstanbul Dijital PR ekibiyle yürüttüğümüz hesabımızla geçen yıl yüzde 150 büyüdük. Bu alanda başarının iyi bir kitle analizi yapmaktan geçtiğine inanıyoruz. Hedef kitlenizi iyi tanımak, beklentileri doğru yönetmek ve etkili stratejiler belirlemek için çok önemli. Instagram görsel anlatımın ve farklı bakış açılarının arandığı bir mecra. Biz de global ve bölgesel pazardaki know-how’ımız, Türkiye pazarındaki bilgi birikimimiz ve yaratıcılığımızı kullanıcı etkileşimimize yansıtmayı amaçlıyoruz.
HTC Türkiye – 25 bin takipçi, 636 gönderi
Takipçiler samimiyetten etkileniyor
Online bir moda mağazası olarak, Instagram platformunu mağazamızın vitrini olarak konumlandırıyoruz. Güçlü görseller ve keyifli içeriklerle kendimizi anlatırken gündemi yansıtan anlık paylaşımlar da yapıyoruz. Bu mecrayı fırsat ve kampanya odağından daha uzakta tutmaya özen gösteriyoruz. Instagram takipçilerinin samimiyet ve yaratıcılıktan etkilendiklerini düşünüyoruz. Emek harcanmış ve zekice üretilmiş içerikler, takipçilerimizin takdirini kazanarak etkileşimi de artırıyor. Görsel seçiminde, ekibimizden çıkan video ve görsel içeriklerle ilerlemeyi tercih ediyoruz. Başarı için markaların kendilerine özgü dilleri ve duruşları olmalı. Bir günde mucizeler beklemek yerine uzun vadeli planlar yapmak gerekiyor.
Morhipo – 142 bin takipçi, 3.980 gönderi
Yenilikler çok yakından takip edilmeli
Sosyal medya stratejilerimizi sürekli gelişen koşullar çerçevesinde ele alıyor, içeriklerimizi sosyal mecraların kendi formatlarına uygun şekilde nasıl daha iyi bir noktaya taşıyacağımıza kafa yoruyoruz. Instagram yakın zamanda hayata geçirdiği Instagram Stories özelliğiyle bizleri, yeni formatına uygun bir şekilde ürettiğimiz içerikleri takipçilerimizle organik olarak paylaşabileceğimiz daha dinamik bir yapıya yönlendirdi. Instagram’da tüm markaların yenilikleri çok yakından takip ederek, ajansları tarafından yönlendirilmeyi beklemeden aksiyona geçmeleri ve mecrayı en iyi şekilde nasıl değerlendirebileceklerine odaklanmaları son derece önemli. Bunu yapabilmenin yolu da sinerjisi çok yüksek bir ekipten geçiyor.
Samsung Türkiye – 107 bin takipçi, 600 gönderi
Takipçilerimize arkadaşları gibi yaklaşıyoruz
Sosyal medyaya çok önem veriyor ve yenilikleri sürekli takip ediyoruz. Instagram’da müşterilerimizin beklentileri doğrultusunda plan yapıyoruz. Sosyal medyada takip edilen ve beğenilen bir marka olmamızın sebeplerinden biri iletişim dilimizin samimi olması. Takipçilerimize arkadaşları gibi yaklaşıyor, onları dinliyoruz. Instagram üzerinden de modayı ve trendleri herkese ulaştırıyor, moda önerileri veriyor ve onları yönlendiriyoruz. Takipçilerimizle etkileşimi artırmak adına yaratıcı içerikler paylaşıyor, yarışmalar yapıyor ve onlara sorular yönelterek interaktif bir ortam yaratmaya çalışıyoruz. Instagram reklamlarımızı uygun hedef kitleye yönelik yapıyor ve sonuçlarını takip ediyoruz.
Trendyol.com – 281 bin takipçi, 3.450 gönderi
Kullanıcıların ürettiği içeriğe yer veriyoruz
Instagram bizim müşterilerimizle bire bir iletişime geçtiğimiz, onları dinlediğimiz önemli bir mecra. Dolayısıyla Instagram için içerik üretirken öncelikle mecranın dinamiklerini göz önünde tutuyoruz. Özellikle kullanıcı tarafından üretilen içeriklere sıkça yer veriyoruz. Blogger’larla Instagram’a özel kısa videolar ve görsel içerikler üretiyoruz. Yine Instagram’ın görsel hikâye anlatma gücünü kullanarak özel animasyon içerikleri oluşturuyoruz. Instagram’ın sahip olduğu iletişim potansiyelinin öneminden dolayı çalışmalarımızı ajans ile değil, kendi ekibimizle inhouse olarak yapmaktayız. Bugüne kadar Instagram’da yürüttüğümüz içerik çalışmaları iki global marka tarafından 3 defa ödüle layık görüldü.
Watsons Türkiye – 344 bin takipçi, 1.480 gönderi
Yorumlar