Instagram, 26 Eylül’de şirket blog’unda yayımladığı açıklamayla 800 milyon kullanıcıya ulaştığını açıkladı. Şirketin verdiği bilgiye göre, bu kullanıcıların 500 milyonu uygulamayı her gün kullanıyor. Bununla birlikte Instagram belirli aralıklarla kullanıcı deneyimini iyileştirecek yenilikçi özellikleri de sunmaya devam ediyor. Buna en yeni örnek ise 3 Ekim’de duyurdukları anket (poll) özelliği oldu. Peki, eriştiği kullanıcı sayısı ve diğer özellikleriyle Instagram, Facebook olabilir mi?
Instagram 2 milyon reklamverene ulaştı
Bu soruya hem evet hem diye cevap vermek mümkün. Evet, çünkü milenyum nesli ve gençler için Instagram harika bir sosyal medya merkezi. Zira, burada selfie paylaşıp yeni takipçiler elde edebiliyorlar. Tabii, beğeni ve aldıkları yorumlar da cabası. Bu yorumlar için verilere bakmamız gerekiyor: New York Times yazarı Farhad Manjoo’nun Instagram kurucuları Kevin Systrom ve Mike Krieger’la yaptığı ve 26 Nisan’da yayımlanan röportajından öğrendiğimize göre, Instagram’a her 9 ayda bir 100 milyon yeni kullanıcı ekleniyor. Bu durum elbette reklamverenlerin de dikkatinden kaçmıyor. Instagram’ın Eylül’de yaptığı açıklama, sosyal ağın 2 milyon reklamverene ulaştığını ortaya koyuyor. Instagram’ın ağırlıklı şekilde genç kitle tarafından tercih edilmesinin diğer bir nedeni, ebeveynlerinin Instagram kullanmaması. Bu da, gençlere özel oldukları duygusunu veriyor. Diğer bir nokta ise Instagram’ın sade bir tasarıma sahip olması. Bu da gençleri Instagram’a yönlendiren diğer bir husus. Gençler Facebook’u bu nedenle hantal ve eski moda buluyor. Uygulamanın en önemli özelliklerinden biri olan Öte yandan, video da Instagram’ın son dönemde yükselişine katkıda bulunuyor. Sosyal ağın kısa süre önce blog’unda aktardığı rakamlar, geçtiğimiz yıldan bu yana video seyredilme oranının yüzde 80 arttığını bulguluyor. Yine uygulama üzerinde üretilen video adedi de geçen seneye göre 4 kat arttı.
Facebook mu, Instagram mı?
Bu verilere karşılık Facebook’un son durumuna da bakalım. Facebook’un 2Ç finansal sonuçlarında sosyal ağın 2 milyar 6 milyon kullanıcıya ulaştığını görüyoruz. 2017 1Ç bu rakam bir milyar 936 milyon seviyesindeydi. 2016 2Ç döneminde toplam kullanıcı sayısı ise bir milyar 712 milyon olarak karşımıza çıkıyor. Dolayısıyla bir yıllık artış, yaklaşık yüzde 20 seviyesinde. Instagram’daki artış yukarıda da bahsettiğimiz gibi her 9 ayda bir 100 milyon. Instagram halka açık olmadığı için Facebook kadar elimizde sağlıklı veri yok ama Facebook’taki büyümenin kısmen yavaşladığını ve Instagram’ın yeni Facebook olma yolunda bu verilere bakarak öngörebiliriz. Son bir not daha: Her iki platform da 7 yıl içinde 800 milyon kullanıcıya ulaştı.
Yorumlar